مقالات قفل دیجیتال

نکات خرید دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت

دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت
دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت

دستگیره های دیجیتال درب ضدسرقت آپارتمان را باید یکی از هوشمندانه‌ترین اختراعات بشر در صنعت ساخت‌وساز دانست؛ چراکه این محصول کارآمد موجب گشته تا ضریب امنیت اماکن مختلف به طور قابل توجهی افزایش یابد و خیال اهالی ساختمان از بابت امنیت، آسوده باشد. به همین منظور خرید دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت علاوه بر تأمین امنیت، موجب رضایت‌مندی اهالی خانه و زیبایی منازل می‌شود.
اگر تاکنون برای شما سؤال شده است که آیا امکان نصب دستگیره دیجیتال روی درب ضد سرقت وجود دارد؟ یا دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت چیست و چه مزایایی دارد و چه نکاتی برای خرید یک دستگیره دیجیتال استاندارد باید رعایت کرد؟ با ما همراه باشید تا به طور مفصل در خصوص کاربرد، نحوه انتخاب، قیمت‌گذاری و از همه مهم‌تر ، مزایای دستگیره های هوشمند صحبت کنیم.

دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت چیست؟

دستگیره دیجیتال درب ضد سرقت، همانطور که از نامش پیداست نوعی قفل الکترونیکی است که فاقد کلید و جا قفلی قدیمی بوده و روش‌های دسترسی مختلفی نظیر اثر انگشت، رمز عددی، رمز الگویی، تگ (کارت ورودی)، بلوتوث، اپلیکیشن موبایل و… تعبیه شده است. علاوه بر روش‌های دسترسی گوناگون، طراحی بدنه بسیار مقاوم و همچنین وجود سیستم‌های امنیتی هوشمند و سناریوهای شرایط اضطراری موجب گشته تا این محصولات به عنوان یکی از مدرن‌ترین و در عین حال امن‌ترین محصولات حفاظتی – امنیتی در جهان شناخته شوند.

ناگفته نماند که برای دسترسی به این قفل‌ها نیاز به یک منبع تغذیه است تا در هنگام قطعی برق نیز امکان باز و بسته شدن درب ضد سرقت وجود داشته باشد. به همین منظور پیش از خرید دستگیره دیجیتال درب آپارتمان از وجود ویژگی‌های مرتبط با شرایط قطعی برق، مطمئن شوید؛ به‌خصوص در خرید اینترنتی دستگیره دیجیتال برای درب ضدسرقت، که امکان وارسی قفل ها وجود ندارد، توجه به این قبیل ویژگی‌ها، ضروری است.

در قفل‌های دیجیتال هیوندای راهکارهای ذیل برای اطمینان از باز شدن درب در هنگام قطعی برق یا موارد اضطراری پیش‌بینی شده است:

  • استفاده از 4 باتری استاندارد با طول عمر بالا (آلکالاین) و مستقل بودن از برق ساختمان و نیاز نداشتن به سیم‌کشی
  • استفاده از 4 باتری استاندارد یدکی (پشتیبان)
  • سیستم هشدار صوتی (Alarm) پیش از تخلیۀ کامل شارژ باتری‌ها
  • پین‌های برق‌رسانی اضطراری با باتری کتابی (پین‌ها در برابر شوک الکترونیکی مقاوم است)
  • کلید مکانیکی (غیرقابل کپی)

چرا باید دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت بخریم؟

بسیاری از افراد برایشان این سوال مطرح است که دلیل خرید دستگیره های دیجیتالی برای درب ضدسرقت چیست؟ در پاسخ باید گفت، «برخلاف تصور عموم مردم، اکثر دزدی‌ها با باز کردن قفل درب صورت می‌گیرد و نه شکستن لولای درب یا خود درب»؛ بنابراین وجود درب ضدسرقت برای داشتن امنیت حداکثری؛ لازم هست، ولی کافی نیست! علاوه بر این مورد، دلایل واضح دیگری نیز برای خرید دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل پرداخته شده است:

  • امنیت بالای ورودی‌های دستگیره هوشمند درب ضدسرقت
  • نیاز نداشتن به دسته کلید
  • آسایش و آرامش خاطر اهالی خانه
  • امکان ثبت رفت‌وآمدها با درج ساعت و تاریخ
  • اعطای دسترسی به قفل برای سایر ساکنین از جمله همسایگان یا دوستان قابل اعتماد
  • ظاهری لوکس و شیک
  • اطمینان از قفل شدن خودکار درب آپارتمان
  • قفل درب کودک و حیوانات خانگی
  • امکان دسترسی به دستگیره های دیجیتال درب ضد سرقت به وسیله گوشی موبایل یا سیستم‌های هوشمندسازی ساختمان

در گذشته بسیاری از افراد مشکلات زیادی را با کلیدها و قفل های سنتی تجربه می‌کردند که بارزترین آن‌ها گم شدن کلید یا به سرقت رفتنشان بود؛ اما با گذشت زمان و طراحی دستگیره های هوشمند دیجیتالی این مشکلات به دست فراموشی سپرده شدند و اهالی خانه بدون هیچ دغدغه‌ای به دستگیره های هوشمند دسترسی دارند.
از طرفی، امنیت فوق‌العاده قفل های دیجیتال درب ضدسرقت آپارتمان به دلیل داشتن فناوری قفل خودکار، آلارم‌های هشدار و… به قدری بالاست که خیال ساکنین را از بابت باز یا بسته بودن درب از بین می‌برد.

پیش از خرید اینترنتی دستگیره های دیجیتال درب ضد سرقت به چه نکاتی توجه کنیم؟

طبیعی است که پیش از خرید دستگیره های دیجیتالی برای درب ضدسرقت، باید به چند نکته بسیار مهم توجه کرد تا مشکلی بابت نصب آن روی درب رخ ندهد. با ما همراه باشید تا این نکات مهم را به شما معرفی کنیم:

• جنس چهارچوب درب ضد سرقت

پیش از خرید قفل دیجیتال حتماً به این نکته توجه داشته باشید که فلز به کار رفته در درب‌ها باید از آلیاژ مرغوب و باکیفیت باشد. همچنین از مناسب بودن جوش‌کاری محل اتصال ورق‌ها نیز اطمینان حاصل نمایید تا مبادا کیت قفل از جای کنده شوند. توصیه می‌شود از جوش CO2 برای جوشکاری ورق‌ها استفاده کنید. اگر درب شما چوبی است، به شرط مرغوبیت چوب مصرفی و اتصالات مربوطه، امکان نصب دستگیره دیجیتال وجود دارد.

• توجه به نوع قفل و تعداد دسترسی مورد نیاز برای کاربران مختلف

بدون شک کارشناسان فروش دستگیره درب دیجیتال این سؤال را هنگام خرید از شما می‌پرسند که چه نوع قفلی مدنظرتان است و برای چند کاربر قصد ایجاد دسترسی دارید؟ همانطور که گفتیم انتخاب مدل مناسب دستگیره دیجیتال بستگی به نوع درب و کیفیت ساخت آن دارد؛ به‌طوری که برای درب‌های اداری و شرکت‌های بزرگ، دستگیره دیجیتال اثرانگشتی بهترین گزینه خرید است. درحال‌که، برای کمدهای باشگاهی یا استخری بهتر است از قفل‌‌ کارتی دیجیتال استفاده نمود.
بنابراین توجه به این نکته جزء اساسی‌ترین اقدامات پیش از خرید دستگیره دیجیتال درب ضد سرقت است.

• توجه به قیمت دستگیره دیجیتال

تعیین بودجه مورد نظر برای سفارش دستگیره های دیجیتالی از دیگر نکاتی است که هر خریدار باید به آن توجه کند. دستگیره های دیجیتالی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. همچنین شرکت سازنده و برند دستگیره های هوشمند نیز به قدری زیاد هستند که ممکن است، شما را هنگام خرید دچار سردرگمی کنند.

بنابراین پیش از مراجعه به فروشگاه‌های مربوطه حتماً از یک مشاور معتبر راهنمایی بگیرید. همچنین بهتر است برای آشنایی با عملکرد و خصوصیات دستگیره های دیجیتالی درب ضد سرقت نگاهی به دیدگاه کاربران در وب‌سایت‌های فروش آنلاین نیز بیاندازید. این‌گونه با چشمانی باز برای خرید دستگیره هوشمند درب ضد سرقت اقدام خواهید نمود.

• توجه به جزئیات و لوازم جانبی دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت

اغلب دستگیره های هوشمند و اکسس کنترل‌ها دارای لوازم جانبی مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • باتری
  • سیستم بلوتوث و وای-فای
  • جنس دستگیره دیجیتال یا لایه پوششی برای محافظت از آن
  • سیستم اعلان هشدار
  • ویژگی‌ها و سناریوهای شرایط اضطراری

شاید بسیاری از افراد پیش از خرید دستگیره‌های هوشمند، به لوازم و امکانات جانبی توجهی نکنند؛ مسئله‌ای که ممکن است در آینده ضررهای جبران‌ناپذیری به امنیت خانه وارد کند؛ مثلاً، توجه به طول عمر باتری و مهم‌تر از همه پیش‌بینی وضعیت‌های اضطراری (مثل آتش‌سوزی، دزدی، قطعی برق و…)، مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب دستگیره‌های دیجیتال است.

فرض کنید در مکانی زندگی می‌کنید که نوسان برق در آنجا بسیار زیاد است و قطع برق امری رایج محسوب می‌شود؛ در صورتی که دستگیره دیجیتال رمزی، اثر انگشتی یا کارتی شما به باتری دسترسی نداشته باشد، قطعاً باز و بسته کردن درب تا زمان وصل شدن برق ناممکن خواهد بود.

یا اگر آتش‌سوزی اتفاق بیوفتد و دستگیره هوشمند درب آپارتمان شما مجهز به سناریوهای ویژۀ شرایط اضطراری و سنسورهای حرارتی نباشد و درب به‌طور خودکار باز نشود، ساکنان مجبور می‌شوند در آن شرایط اضطراب‌انگیز که ثانیه‌ها تعیین‌کننده است، زمانی را برای باز کردن درب، تلف کنند.

همچنین اگر دستگیره دیجیتالی شما مجهز به لایه محافظتی، متریال استاندارد و هشدارهای صوتی نباشد، دسترسی سارقان به آن خیلی راحت‌تر می‌شود و در برابر شوک‌های فیزیکی مقاوم نیست و امنیت ساکنان را به‌خطر می‌اندازد؛ بنابراین، پیش از ثبت سفارش دستگیره دیجیتالی یا هوشمند به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشید. مشاوران گروه آمن، در کنار شما هستند تا شما را برای خریدی مطمئن راهنمایی نمایند.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

در هنگام خرید دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت ، به نیازهایتان توجه کنید

بسیاری از افراد موقع سفارش دستگیره هوشمند هیچ توجهی به خواسته‌های خود یا سایر کاربران ندارند. به‌طوری که اصلاً به موقعیت مکانی ساختمان یا ساختار آن توجهی نمی‌کنند.

شما اگر قصد خرید قفل برای کمد باشگاه یا استخر دارید، حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است دستان ورزشکاران به دلیل تمرین زیاد مرطوب شده باشد؛ این موضوع در استخرها قطعی است و به دلیل تماس آب با بدن فرد امکان احراز هویت با اثر انگشت وجود ندارد. بنابراین برای چنین محیط‌هایی باید از قفل کارتی یا قفل رمزی استفاده نمود.

همچنین، برای کنترل تردد کارمندان بهتر است از دستگیره‌های اثرانگشتی استفاده نمود؛ زیرا فرایند دسترسی و آمدوشد بسیار آسان و سریع می‌شود. البته در زمان پاندمی کرونا توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک از سایر روش‌ها نظیر دسترسی با بلوتوث یا بهره بردن از دستگیره‌های دیجیتال با امکان اتصال با سیستم خانه هوشمند بهره برد تا بتوان درب را با استفاده از گوشی موبایل باز کرد.

توجه به نحوۀ نصب دستگیره دیجیتال بر روی درب ضدسرقت فراموش نشود!

هنگام خرید اکسس کنترل و دستگیره های هوشمند حتماً محصولی را انتخاب کنید که فرایند نصب آسانی داشته باشد؛ زیرا قیمت بالای دستگیره های دیجیتال موجب گشته تا بسیاری از افراد، هنگام اسباب‌کشی و نقل مکان، قفل خود را نیز با خود ببرند. بنابراین برای از جای درآوردن و نصب آن دلیل به حضور نصاب نیست؛ چراکه اگر فرایند نصب دستگیره های دیجیتالی را یاد بگیرید راحت می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید (البته به‌دلیل دقت بالایی که این کار نیاز دارد، پیشنهاد ما این است که نصب یا باز کردن قفل را به کارشناسان فنی گروه آمن واگذار کنید).

خرید اینترنتی دستگیره دیجیتال درب ضد سرقت

با گسترش اینترنت و راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین فرایند خرید دستگیره های هوشمند بسیار آسان شده‌ است؛ به گونه‌ای که افراد در اقصی نقاط کشور می‌توانند با بررسی ویژگی‌های دستگیره های دیجیتالی، محصول مورد نظر خود را از نمایندگی‌های معتبر، انتخاب و خریداری کنند. بدین‌شکل دیگر مجبور به حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها ندارید و با خیالی آسوده اقدام به خرید می‌کنید.

از طرفی خرید اینترنتی مزایای منحصربه‌فردی از جمله تخفیف‌های ویژه و امکان ارسال و نصب رایگان دارد که ساده گذشتن از آن را سخت کرده است. پس برای راحتی خود توصیه می‌شود همین حالا سفارش خرید دستگیره دیجیتالی خود را در «فروشگاه قفل دیجیتال» ثبت و از خدمات ما نهایت بهره را ببرید.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با یکی از هوشمندانه‌ترین اختراعات بشر در صنعت ساختمان، تحت عنوان دستگیره‌های دیجیتال یا هوشمند آشنا کردیم. این محصولات از همه نظر بهترین گزینه برای انتخاب یک دستگیره امن و لوکس هستند که جایگزین قفل های قدیمی شده‌اند. در ساخت دستگیرۀ هوشمند سعی شده است تا تمامی مسائل امنیتی لحاظ شود تا کار برای سارقان سخت و در اکثر مواقع ناممکن شود.

شرکت‌های مختلفی در حال ساخت دستگیره های دیجیتال هستند که نباید به تمام آن‌ها اعتماد کرد؛ چراکه برخی از قفل های هوشمند نظیر قفل های تشخیص چهره یا کف دست دارای باگ‌های فراوان هستند و خیلی‌ها را از خرید آن پشیمان کرده‌اند. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود پیش از خرید دستگیره های دیجیتال درب ضد سرقت حتماً با کارشناسان فروش تماس گرفته و از آن‌ها مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد دید شما را نسبت به تهیۀ دستگیره های هوشمند باز کرده باشد. لطفاً سؤالات بیشتر خود را در قسمت نظرات مطرح کنید، تا به آن‌ها پاسخ دهیم؛ همچنین می‌توانید از فرم درخواست «مشاورۀ رایگان» ذیل برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (11)

  1. حجت الله قادری
    24 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    قفل های دیجیتال با باتری کار میکنه؟چه مدت زمانی طول میکشه تا باتری هر قفل تمام بشه و نحوه شارژ مجدد آن به چه صورته؟

  2. قبادی
    24 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    برای هر قفل دیجیتال چند اثر انگشت قابل تعریف است؟آیا از نظر تعداد محدودیت داره؟

  3. پیدایش سازه
    24 خرداد 1400 پاسخ

    آیا دستگره های هوشمند در منزل به واس فای وصل میشه؟

  4. سلطانی
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    برای کنترل از راه دور این دستگیره های الکترونیکی به گوشی هم وصل میشه؟

  5. زهره دهقان
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    کجا میتونم قیمت دستگیره دیجیتال درب ضدسرقت را ببینم؟

  6. حسین
    30 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    لطفا در خصوص مدل پوش و پول دستگیره دیجیتالی پستی بگذارید تا با مزایای آن بیشتر آشنا بشیم.
    ممنون از مطالب خیلی خوبتون

  7. نادر
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    ساعات ورود و خروج از قفل دیجیتالی تا چند روز ثبت و ضبط میشود؟

  8. رضا
    30 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام و عرض ادب
    لطفا بفرمایید تخفیف‌های ویژه و امکان ارسال و نصب رایگان قفل های هوشمند هیوندای در همه جای کشور فراهم است؟

  9. سامانی
    30 خرداد 1400 پاسخ

    آیا در بازار ایران قفل های دیجیتالی هیوندای تقلبی هم وجود دارد؟طریقه تشخیص آن از ارجینال چیست؟

  10. شبکه سازان
    30 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    آیا میتوان از قفل هوشمند برای ثبت ساعات ورود و خروج پرسنل در شرکت استفاده نمود؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.