مقالات قفل دیجیتال

6 گام تا فنگ شویی درب خانه و آپارتمان

فنگ شویی درب خانه

6 گام فنگ شویی درب ورودی خانه و آپارتمان

حتماً تجربه کرده‌اید که در برخی از خانه‌ها، به‌محض ورود، انرژی خوب و حس مثبت آن خانه را دریافت می‌کنید. در فنگ شویی، یکی از اولین مکان‌ها که در خانه باید به آن توجه کنیم، درب ورودی است؛ چون اولین راه جذب ثروت است و با یک فنگ شویی درب خانه قوی، می‌توانید از انرژی مثبت آن بهره‌مند شوید.

سرازیر شدن «انرژی چی» به خانۀ شما، آرامش و فراوانی مال را به همراه می‌آورد. این انرژی را با روش‌های مختلفی می‌توانیم وارد زندگی خود کنیم که یکی از آن‌ها از طریق فنگ شویی درب ورودی خانه است. فنگ شویی درب منزل، اصلاً کار سختی نیست و با رعایت شش نکته اصلی که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم، اجرا می‌شود.

آنچه در این مطلب خواهید خواند نمایش عناوین

تعاریف اولیه برای فنگ شویی درب ورودی خانه

  • انرژی چی چیست؟ «چی» به معنای نفس کشیدن است. هدف از حفظ و ارتقاء «انرژی چی»، ایجاد حس آرامش و خوشبختی و درمان است. انرژی نامرئی چی، همان انرژی مثبت است که قدرت نفوذ زیادی دارد و می‌تواند در هر چیزی نفوذ کند. برای رسیدن به این هدف، باید تعادل مناسبی، بین عناصر طبیعت و دست‌ساخته‌های انسان برقرار کرد.
  • درب ورودی چیست؟ همان درب ورودی اصلی ساختمان و درب ورودی خانه یا واحد شما است. همچنین از آن به‌عنوان «دهانۀ چی» نیز یاد می‌شود.
  • درب‌های ثانویه چیست؟ برخی از خانه‌ها ممکن است درب‌های ثانویه مثل درب اتاق‌ها یا درب پشتی یا … داشته باشند که به طور روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال، آن درب‌ها را نیز درب ورودی اصلی در نظر می‌گیریم. اگر هرگز از این دربهای ثانویه استفاده نکنید، جلوی ورود انرژی و فرصت‌ها به منزل خود را می‌گیرید. پس ضروری است که به طور منظم، از درب ثانویه خانه خود نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که حداقل هر 9 روز یک‌بار از آن درب‌ها نیز استفاده کنید تا به نکات فنگ شویی درب ورودی خانه نزدیک شده باشید.

با ما در ادامه همراه باشید، تا با اصول فنگ شویی، دکوراسیون درب ورودی خانه‌تان را متحول کنید:

مرحله اول فنگ شویی درب خانه: پاک‌کردن و تمیزکردن درب خانه

فنگ شویی در خانه با تمیز کردن ورودی

در میان مکان‌های مختلف موجود در خانه، درب ورودی یکی از مواردی است که برای نظافت منظم، بیشتر مورد غفلت قرار می‌گیرد.

آخرین باری که درب ورودی خود را از جمله قسمت داخلی آن، سمت خارجی و لبه‌های درب تمیز کردید، چه زمانی بوده است؟

روزانه مقادیر باورنکردنی آلودگی در درب ورودی جمع می‌شود و توجه به این منطقه باعث می‌شود که انرژی مثبت به خانه شما وارد شود.

منطقه ورودی خانه نیز معمولاً ناحیه‌ای مملو از شلوغی شامل کفش، کت، کیسه و سطل زباله، گلدان‌های شکستۀ قدیمی، پاکت نامه و … است که مانع وارد شدن انرژی مثبت به خانه شما می‌شود که باید سریعاً از سر راه بردارید. پادری نیز بایستی نو، درخشان و خوش‌رنگ باشد.

همچنین ذهن ناخودآگاه شما هر زمان که وارد خانه خود می‌شوید، این بی‌نظمی را می‌بیند و استرس کاذب ایجاد می‌کند.

مرحله دوم فنگ شویی درب خانه: ورودی خانه را روشن کنید

روشن کردن درب ورودی طبق اصول فنگ شویی درب ورودی

نورپردازی در قسمت درب ورودی بسیار مهم است؛ زیرا باعث ایجاد عنصر آتش خواهد شد. عنصر آتش، عنصر شناخت و نحوه مشاهده شما در جهان است؛ زیرا ما می‌خواهیم همه چیز را مانند خورشید با وضوح و روشنایی ببینیم و همین‌طور نیز دیده شویم.

برای بهتر روشن‌کردن ورودی خانه خود، وسایل روشنایی موجود را به‌خوبی تمیز کنید؛ زیرا گردوغبار مانع تابش بهتر نور می‌شود؛ همچنین، شیشه‌های پنجره را از داخل و بیرون به‌خوبی تمیز کنید تا بیشترین میزان روشنایی در روز را داشته باشید.

درب و همچنین سقف بخش ورودی خانه را با یک رنگ سفید یا رنگی روشن، نقاشی کنید. ناحیۀ ورودی خانه باید زیبا باشد و به‌درستی رنگ‌آمیزی شده باشد.

همچنین می‌توانید لامپ‌ها را با لامپ‌های قابل تنظیم در ولتاژ بالا جایگزین کنید یا می‌توانید وسایل روشن بیشتری استفاده کنید.

مرحله سوم: «جریان چی» را به خانه خود راهی کنید

جریان چی راه پله در فنگ شویی درب خانه

مرحله سوم از فنگ شویی درب خانه تبعیت از «جریان چی» است. هرگز از مسیر درب ورودی خود غافل نشوید! چند دقیقه وقت بگذارید تا از درب ورودی خانه خود بیرون بروید و درب ورودی خانه را از خیابان، راه‌پله یا آسانسور تماشا کنید.

تصور کنید دوستی برای اولین‌بار به ملاقات شما می‌آید. قدم‌هایی را که دوست‌تان از خیابان، آسانسور یا راه‌پله به سمت درب ورودی شما برمی‌دارد را عیناً بردارید تا ببینید چه چیزی را می‌بیند.

  • آیا مسیر ورودی به درب ورودی شما مشخص است؟ و آیا می‌توانید پلاک خانه یا آپارتمان خود را به‌وضوح ببینید؟
  • آیا درب ورودی خانه شما پنهان است یا موانعی در مسیر وجود دارد؟ آیا زنگ خانه شما به‌درستی کار می‌کند و یافتن و استفاده از آن راحت است؟
  • آیا سردرگمی در پیداکردن منزل شما وجود دارد؟ آیا دوست شما گم می‌شود؟

اگر دوست شما نتواند درب ورودی شما را پیدا کند، انرژی خوب، رفاه و فرصت‌ها نیز برای راهی شدن به خانه شما مسیر چالش برانگیزی را طی می‌کنند. آنچه می‌توانید انجام دهید این است که یک مسیر واضح به سمت درب ورودی خود ایجاد کنید، تا همه انرژی‌های مثبت را به سمت خانه خود هدایت کنید.

حال تصور کنید، شما در خانه نباشید و مهمان شما پشت درب خانه بماند. اینجاست که تکنولوژی به کمک فنگ شویی می‌آید؛ شما با نصب قفل دیجیتال می‌توانید با دادن «رمز یکبار مصرف» به مهمان‌های خود، کاری کنید که هیچ‌کس پشت درب خانه نماند و به‌راحتی وارد خانه شوند تا شما برسید؛ به این شکل، ضمن حفظ امنیت، جریان چی در خانۀ شما جاری می‌شود. همچنین با نصب قفل هوشمند روی درب آپارتمان، می‌توانید با گوشی موبایل، فرمان بازکردن درب را از هر مکانی صادر کنید.

مرحله چهارم: از درب ورودی خانه خود مراقبت کنید

امنیت درب ورودی در فنگ شویی درب ورودی با قفل دیجیتال

امنیت درب ورودی و قفل آن قسمت دیگری است که اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد.

  • هنگامی‌که درب ورودی خود را از داخل یا خارج باز می‌کنید، آیا در باز شدن درب خانه خود مانند چسبیدن در یا چرخش کلید در قفل مشکلی مشاهده می‌کنید؟ آیا درب را قفل کرده‌اید؟
  • آیا لولاها نیاز به روغن روان‌کننده برای جلوگیری از جیرجیر کردن دارند؟

امنیت درب ورودی با قفل دیجیتال

کارشناسان امنیت، بهترین راهکار حفظ امنیت درب خانه را «قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتالی» می‌دانند که در ادامه تصویر تعدادی از این قفل‌های هوشمند را می‌بینید و با کلیک بر روی هرکدام می‌توانید ویژگی‌های آن را ببینید و با تماس با کارشناسان «گروه آمن» به تهیۀ این قفل‌های امن بپردازید.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

قفل‌های دیجیتال هیوندای به دلیل دارابودن مکانیزم الکترومکانیکی، به طور خودکار قفل می‌شوند و دیگر نگران قفل نشدن درب خانه‌تان نیستید؛ سایر دلایلی که باعث می‌شود قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند را دارای امنیت مطلق بدانند، عبارت‌اند از:

  • باز شدن با روش‌های امنی مثل اثر انگشت، رمز عددی، رمز الگویی و تگ منحصربه‌فرد
  • عملکرد توقف برای درخواست چندبارۀ ورود با رمز، تگ و اثر انگشت اشتباه
  • بررسی جریان خود در انگشت‌ها
  • پشتیبانی از سناریوهای ضدسرقت
  • غیر قابل هک بودن
  • مقاوم در برابر انواع شوک‌های فیزیکی و الکتریکی
  • سنسور اعلام سرقت و آتش‌سوزی و آژیر
  • رمز تصادفی یا رمز خیالی
  • رمز مهمان یا رمز یک‌بارمصرف
  • حالت سفر (تأییدیۀ دومرحله‌ای)
  • قفل حریم خصوصی (شب‌بند)
  • قفل کودک و حیوانات
  • استفاده از باتری (مستقل از برق شهر و ساختمان)
  • عیب‌یابی خودکار داخلی
  • مقاومت بالای بدنه

همچنین این قفل‌ها با حذف کلید، شما را از نگرانی گم‌کردن یا جا گذاشتن کلید رها می‌کنند و به ساکنان آرامش خاطر می‌دهند. قفل‌های هوشمند، با داشتن دستگیرۀ ارگونومیک، قابلیت اتصال به سیستم هوشمندسازی خانه، کلید سکوت که موجب استفاده از قفل بدون صدا و آلارم می‌شود و… آسایش را برای ساکنان فراهم می‌کنند. مطمئن باشید شما نیز عاشق قفل بدون کلید می‌شوید.

پس از اطمینان از امنیت درب خانه، همه چیز مانند زنگ درب، آویز تزئینی درب و… در فنگ شویی درب خانه اهمیت دارد. باید تمام درب‌های منزل شما و متعلقات آن به‌درستی کار کنند، یعنی زنگ درب خانه، دستگیره‌ها، لولای درب بدون ایراد و جیرجیر باز و بسته شوند.

تمام این موانع کوچک در زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد. درست مانند فرسوده شدن سنگ به‌مرورزمان براثر قطره‌های ریز آب، این موانع جمع شده و بر سلامتی شما اثر بدی می‌گذارد.

امروزه در زندگی خود نسبت به جزئیات بی‌اهمیت هستیم و این امر به طور ناآگاهانه صورت می‌گیرد، اما توجه به این جزئیات رفاه و آرامش را برای ما فراهم می‌کند.

مرحله پنجم: حفظ و هدایت «جریان چی»

هدایت جریان چی با وسایل مناسب

مطمئناً شما علاقه ندارید انرژی که از درب ورودی به داخل خانه می‌آید را به‌محض ورود، به بیرون پرتاب کنید! بنابراین باید به افرادی که قصد ورود به خانه‌تان را دارند دلیلی برای ایستادن بدهید و سرعت جریان انرژی چی را کاهش دهید. این سرعت را به کمک افزودن یک اثر هنری، آینه یا نمایش دادن بخشی از پلۀ طبقه بالا می‌توان کند نمود، همچنین قراردادن عناصر بر روی زمین می‌تواند حس سکون را برای ایستادن در محیط ایجاد نماید.

  • تمام درب‌های منزل شما باید به طور کامل (90 درجه) باز شوند، زمانی که پشت درب وسایلی قرار می‌دهید، درب به طور کامل باز نمی‌شود و این به معنی ورود ناقص فرصت‌ها به زندگی شما است.
  • شما می‌توانید مسیر انرژی را با هدایت چشم‌ها به سمت راست یا چپ دیوار یا پله‌ها، مانند قراردادن یک قطعه هنری خیره‌کننده، باز کنید.
  • وقتی درب جلویی و پشتی منزل شما مقابل یکدیگر هستند، «انرژی چی» به‌شدت در حرکت است؛ جهت حل این مشکل پهن کردن یک قالی طرح‌دار روی زمین درب جلویی، قراردادن تابلو یا تصویری به دیوار یا قراردادن یک کنسول دایره‌ای در مقابل درب ورودی، راهکارهای خوبی هستند.
  • تلاش کنید فضای جلوی درب ورودی آپارتمان را بازتر از آنچه که هست نمایش دهید. برای این کار می‌توانید آینه‌ای را بیرون از آپارتمان نصب کنید و حس محدودیت را دور کنید.
  • اگر درب ورودی ساختمان شما مستقیماً با یک درب یا پنجره خارجی دیگر مطابقت دارد، یک توپ کریستال مناسب فنگ شویی یا یک‌تکه مبلمان را در نیمۀ راه، بین این دو قرار دهید.
  • جهت ورود و خروج، از درب اصلی ساختمان استفاده کنید. حتی اگر ماشین را در پارکینگ پارک می‌نمایید، در صورت امکان از درب اصلی وارد شوید؛ با انجام این کار، انرژی چی، شانس و ثروت می‌آورد.
  • دیوار یا راه‌پله‌ای که مستقیماً با درب ورودی شما همسطح است و کمتر از یک متر فاصله دارد، باعث ایجاد انسداد انرژی می‌شود.
  • از عناصر پنج‌گانۀ فنگ شویی، شامل آب، آتش، خاک، فلز و چوبدر قالب آب‌نما، نیمکت، گلدان، لوستر فلزی یا رنگ‌های معادل این عناصر و… استفاده کنید.

مرحله آخر: حل سایر چالش‌های درب ورودی خانه

فنگ شویی درب ورودی منزل

  • درب ورودی باید بزرگ و مستحکم بوده و با کل خانه تناسب داشته باشد. چنانچه خانۀ بزرگ‌تری دارید، درب ورودی بزرگ‌تری باید داشته باشید.
  • وجود یک لابی در ورودی ساختمان و وجود راهروی دلباز و روشن با رنگ‌های روشن در ورودی منزل شما، انرژی‌های منفی بیرونی را ملایم و فیلتر می‌کند. سعی کنید وسایل شخصی مثل قاب عکس را در راهرو قرار ندهید.
  • هر شیء تیز یا نوک‌تیز را که به سمت درب ورودی شما قرار دارد، بردارید.
  • مراقب برخی از جزئیات معماری باشید که باعث ایجاد چالش‌های فنگ شویی درب خانه می‌شوند.
  • سرویس بهداشتی روبروی درب ورودی نباشد. زیرا “چی” وارد آنجا شده و تحلیل خواهد رفت.
  • نبودن اتاق‌خواب و آشپزخانه روبروی درب ورودی یکی دیگر از نکات فنگ شویی درب خانه است؛ زیرا باعث ازدست‌دادن احساس امنیت می‌شود و در عوض بهتر است اتاق نشیمن روبروی درب ورودی باشد.
  • از درب ورودی تمام شیشهای دوری کنید.

سؤالات متداول

از نظر فنگ شویی درب ورودی باید چه رنگی باشد؟

برای رعایت نکات فنگ شویی درب خانه می‌بایست درب ورودی به رنگ سفید یا یک رنگ روشن نقاشی شود. همچنین توصیه می‌شود که رنگ درب ورودی طبق جهت جغرافیایی درب ورودی باشد؛ بنابراین پس از یافتن جهت درب منزل طبق جدول ذیل رنگ موردنظر را انتخاب و اجرا کنید. عنصر اصلی رنگ با عنصر تقویت‌کننده، حمایت می‌شود و بهتر است در کنار رنگ‌های عنصر اصلی، به کار برده شوند. در ایران اکثر درب ساختمان‌ها، در جهت شمالی و جنوبی طراحی و ساخته می‌شوند.

جهتعنصر اصلی و رنگعنصر تقویت‌کننده
شمالعنصر آب (نماد آسمان و دریا)

آبی و مشکی

عنصر فلز
شرق و جنوب شرقیعنصر چوب (نماد طبیعت و آرامش)

سبز و قهوه‌ای

عنصر آب

 

جنوبعنصر آتش (نماد ثروت و تجمل)

قرمز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، ارغوانی و مرجانی

عنصر چوب
جنوب غربی و شمال شرقیعنصر خاک (نماد انرژی مادری و ازدواج)

زرد کم‌رنگ، خاکی، بژ و خاکستری

عنصر آتش
غرب یا شمال غربیعنصر فلز (نماد پاکی و معنویت و دوری از استرس)

سفید و خاکستری

عنصر خاک

اهمیت نصب قفل دیجیتال بر روی درب خانه چقدر است؟

قفل‌های دیجیتال استاندارد، به دلیل امنیت 100 درصدی، ایجاد سهولت در رفت‌وآمد، زیبایی و لوکس بودن، ضد خش بودن، مقاومت بالای بدنه، استفاده از نورهای زیبا و رنگ‌های طلایی و نقره‌ای، مطابق با اصول فنگ شویی بوده و رضایت ساکنان و مهمانان را فراهم می‌کنند و جریان چی قوی‌ای را ایجاد می‌کنند.

آیا فضای باز اطراف خانه تأثیری در فنگ شویی درب خانه دارد؟

فضای اطراف خانه و مسیر ورود به خانه در فنگ شویی درب خانه حائز اهمیت است.

آنچه می‌توانید انجام دهید این است که یک مسیر واضح به سمت درب ورودی خود ایجاد کنید، تا همه انرژی‌های مثبت را به سمت خانه خود هدایت کنید.

اهمیت نصب آینه در ورودی خانه، در فنگ شویی چیست؟

نورپردازی در قسمت درب ورودی بسیار مهم است و با نصب آینه در ورودی خانه این روشنایی دوچندان خواهد شد. نکته مهم در نصب آینه این است که باید از گذاشتن آینه در روبروی درب خودداری کنید.

طبق اصول فنگ شویی، وجود آینه روبروی درب خانه، موجب می‌شود انرژی مثبت در آینه انعکاس یافته و به بیرون پرتاب شود، البته قرارگیری آینه در کنار یا موازی با دیوار راهرو مناسب است. همچنین هرچه آینه دورتر از درب ورودی باشد و منعکس‌کنندة نور پنجره یا روشنایی باشد، بهتر است.

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.