مقالات قفل دیجیتال

آشنایی با قفل هوشمند درب خانه | مزایا، عملکرد و کاربرد

قفل هوشمند
قفل هوشمند

با توجه به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در امر تکنولوژی و ارائه قفل هوشمند درب خانه، دیگر خیال همه از امنیت خانه، اداره و … آسوده شده است. قفل‌های دیجیتال هوشمند امروزی که در طیف‌ گسترده‌ای تولید و عرضه می‌شوند دیگر یک قفل معمولی به شمار نیامده و فراتر از یک وسیله خانگی ایفای نقش می‌کنند؛ به‌طوری‌که امکان کنترل و مدیریت را از راه دور برای ساکنین منزل فراهم می‌آورند.
قفل هوشمند درب خانه وسیله‌ای است که توسط فناوری WiFi و بلوتوث کار می‌کند و به ساکنین منزل این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کلید و یا هر وسیله دیگری تنها با ارسال سیگنال از طریق برنامه نصب شده در گوشی‌های موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و … درب را باز و بسته نمایند.
این قفل‌های حرفه‌ای و لوکس، در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه به طور مفصل درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

آشنایی با مدل‌های قفل هوشمند درب خانه

قفل‌های هوشمند به چند مدل پرکاربرد تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • قفل هوشمند درب خانه هیوندای (فول‌آپشن)
  • قفل هوشمند درب حیاط
  • قفل هوشمند اثر انگشتی
  • قفل هوشمند استخر
  • قفل هوشمند باشگاهی

هر کدام از این قفل‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. در واقع شرکت‌های سازنده، این قفل‌ها را طوری طراحی کرده‌اند که متناسب با نیاز افراد عمل کنند و امنیت را تا حد زیادی به ارمغان بیاورند. مثلاً در طراحی قفل‌های هوشمند باشگاهی با توجه به آن که نرخ سرقت از کمد ورزشکاران کمی بالا به نظر می‌رسد، از یک حسگر لمسی استفاده شده تا امکان هک کردن یا دست‌کاری آن از بین برود. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از نمونه‌های پرکاربرد قفل هوشمند درب خانه آشنا کنیم.

قفل هوشمند فول‌آپشن هیوندای (Hyundai)

قفل هوشمند هیوندای تلکام، در مدل‌های مختلف پوش‌وپول، دستگیره‌ای و اتاقی و در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی طراحی می‌شوند. این قفل‌ها که تحت عنوان “قفل هوشمند هیوندای” شناخته می‌شوند از لحاظ امنیتی در رتبه بالایی قرار داشته و مستقل از کلید و سوئیچ کار می‌کند؛ به طوری که برای باز و بسته شدن نیاز به یک مورد یا ترکیبی از موارد ذیل دارند:

  • رمز عددی (Numerical Password)،
  • رمز الگویی (Pattern)،
  • اثر انگشت (Biometrics)،
  • کارت یا تگ (RF tag)،
  • ریموت (Remote Control)،
  • اپلیکیشن موبایل (Application)،

به قفل‌هایی که امکان باز شدن به روش‌های مختلف گفته شده را دارند، اصطلاحاً «قفل هوشمند فول‌آپشن» یا «قفل هوشمند با تمام امکانات» گفته می‌شود.

قفل‌های هوشمند فول‌آپشن که در تصویر زیر تصاویر تعدادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید، با هدف رسیدن به امنیت کامل، معمولاً بر روی درب‌های ضدسرقت نصب می‌شوند (لازم به‌ذکر است، این قفل‌ها بر روی درب‌های چوبی و UPVC نیز قابل نصب هستند).

برای امنیت حداکثری، قفل‌های هوشمند هیوندای به‌طور مستقیم به وای‌فای، بلوتوث، موبایل یا هر دستگاه دیگر متصل نمی‌شوند؛ بلکه به سیستم هوشمندسازی ساختمان (خانه) متصل می‌شوند که در این حالت شما باید از امنیت سیستم هوشمندسازی ساختمان خود مطمئن باشید. کارشناسان «گروه آمن» برای انتخاب بهترین سیستم هوشمندسازی، آمادۀ ارائۀ مشاوره به شما عزیزان هستند.

قفل هوشمند درب حیاط (بیرون بازشو)

این قفل‌ها به طور اختصاصی برای درب‌هایی طراحی شده‌اند که به سمت خارج یا بیرون باز می‌شوند. معمولاً، در مکان‌هایی که بنا بر هر دلیلی امکان باز شدن درب به سمت داخل وجود نداشته باشد از قفل‌های بیرون بازشو استفاده می‌شود؛ امری که موجب می‌شود تا هنگام باز و بسته کردن درب فضای کمتری اشغال شود. معمولاً از این قفل‌ها در درب‌های حیاطی ساختمان استفاده می‌شود.
وجود یک آنتن یا گیرنده در قسمت خارجی قفل موجب می‌شود تا بدون نیاز به کلید یا سوئیچ درب با کارت یا ریموت باز شود. این قفل‌ها توانایی دریافت بیش از 300 کد مختلف را دارند و تمام اهالی ساختمان می‌توانند یک کارت مجزا برای باز و بسته کردن درب در اختیار داشته باشند. 

قفل هوشمند اثر انگشتی

یکی دیگر از ایده‌آل‌ترین قفل‌های هوشمند درب خانه، قفل هوشمند اثر انگشتی است. این قفل‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست مستقل از کلید عمل کرده و تنها با اثر انگشت باز و بسته می‌شوند؛ امری که امنیت درب را به طور چشم‌گیری بالا می‌برد.
این قفل‌ها با داشتن پنل حسگر اثر انگشت قادر به ذخیره 100 اثر انگشت منحصربه‌فرد بوده و از نظر سرعت عمل و امنیت بسیار عالی عمل می‌کند. البته، این محصول علاوه‌بر داشتن پنل ورود اثر انگشت، دارای کلید مجزای مکانیکی نیز هست تا در صورت تمایل درب را با آن باز و بسته کرد.
همچنین برای سهولت و امنیت بیشتر می‌توان از پنل رمزی این قفل‌ها نیز برای ورود و خروج استفاده کرد؛ به گونه‌ای که در کنار پنل هوشمند اثر انگشت، یک صفحه‌کلید لمسی دارای اعداد 0 تا 9 نیز طراحی شده تا به‌دلخواه یک رمز منحصربه‌فرد انتخاب کرد.

آشنایی با قفل هوشمند اماکن عمومی

قفل‌های هوشمند تنها محدود به خانه و اماکن اداری نشده و سایر مکان‌های تجاری و ورزشی را نیز در برمی‌گیرد. با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه معروف از این قفل‌ها آشنا کنیم.

قفل هوشمند استخر

قفل هوشمند استخری را باید از کاربردی‌ترین قفل‌های هوشمند دانست؛ چراکه مشکل حمل کلید در استخر را تا حد زیادی برطرف کرده است. این محصول به‌قدری ایمن است که خیال افراد را از بابت امنیت وسایل خود در کمد آسوده کرده و تمرکز آن‌ها را تنها معطوف به ورزش و شناکردن کرده است.
این قفل‌ها دارای یک منبع تغذیه هستند که با باتری قلمی کارکرده و وظیفه انتقال سیگنال به تگ، دستبند و کارت را برعهده دارند. از طرفی این سیگنال‌ها موجب می‌شوند تا امکان کنترل قفل از راه دور به‌وسیله ریموت هم فراهم باشد.
از مهم‌ترین مزایای قفل‌های هوشمند استخری می‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت اشاره کرده که هرگز دچار اختلال نمی‌شوند. همچنین در زمان اتمام شارژ قفل، از یک هفته قبل آلارم هشدار به صدا در می‌آید تا مالک زمان کافی برای شارژ کردن آن را داشته باشد. دسترسی به قفل هوشمند استخری نیز به دو صورت میسر است تا افراد در صورت تمایل به‌دلخواه یکی را انتخاب نمایند:

  • قفل استخری با استفاده از کارت عضویت
  • قفل استخری با استفاده از دستبند اختصاصی (مچ‌بند)

قفل هوشمند باشگاهی

استفاده از قفل هوشمند برای کمد باشگاه از الزامات یک سالن ورزشی مجهز است. در واقع با توجه به بالا بودن نرخ دزدی از کمدهای باشگاهی لزوم استفاده از این قفل‌ها را ضروری شده است. این قفل‌ها تفاوت چندانی با نمونه‌های استخری خود نداشته و با کارت، تگ و حتی ریموت باز و بسته می‌شوند. البته، نمی‌توان میزان ضد آب بودن آن را با قفل‌های هوشمند استخری مقایسه کرد.
برخی از این قفل‌ها حتی دارای پنل هوشمند اثر انگشت هستند تا افرادی که قصد اجاره کمد به‌صورت اختصاصی را دارند به‌راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کرده و میزان امنیت کمد خود را افزایش دهند؛ بنابراین، خرید قفل هوشمند برای کمد یک گزینه بسیار ایده‌آل برای تمامی باشگاه‌داران محسوب می‌شود.
مزایا:

  • سهولت استفاده را برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد
  • افزایش سرعت عمل ورزشکاران در باز و بسته کردن کمد
  • داشتن وزن کم
  • حمل آسان و بی‌دردسر

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید استفاده از قفل هوشمند درب خانه و سایر اماکن بسیار ایده‌آل بوده و می‌تواند تجربه خوبی از خود در ذهن مخاطب بگذارد. این قفل‌ها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و طراحی می‌شوند که هرکدام کاربرد خود را دارند. برای تهیه قفل هوشمند باکیفیت می‌توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما بهترین مدل‌ها و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌ها را به شما معرفی نمایند.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (10)

  1. باشگاه تناسب اندام
    24 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام و احترام
    آیا قفل هوشمند دیجیتال روی درب های آلومینیومی باشگاه ها هم نصب میشه یا جنس درب باید چوبی یا .. باشه؟ممنون میشم توضیح کاملی در این خصوص ارائه کنین.
    باسپاس

  2. ساختمان های برند
    24 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    درصورت خرید تعداد زیاد از یک مدل قفل دیجیتال تخفیف هم داده میشه؟

  3. alireza
    24 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    جهت خرید محصولات باید چیکار کرد.من خیلی عجله دارم و باید سریعا قفل هوشمند نصب بشه.چند روز طول میکشه؟

  4. حسین
    28 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    باتوجه به اینکه قفل‌ها توانایی دریافت بیش از 300 کد مختلف را دارند و تمام اهالی ساختمان می‌توانند یک کارت مجزا برای باز و بسته کردن درب در اختیار داشته باشند میخواستم ببینم تعریف کردن رمز های مختلف توسط کارشناسان شما انجام میشود؟

  5. استخر لاله
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    برای استفاده از قفل دیجیتال در استخر باتوجه به وجود رطوبت میتوان از تگ یا کارت جهت باز و بسته کردن درب توسط مشتریان استفاده نمود؟

  6. رضا
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام و عرض ادب
    خیلی عالی و مفید بود.ممنون از به اشتراک گذاری این نوع مطالب

  7. حسین
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آیا محصولات شما گارانتی هم داره؟

  8. نازی شهیدی فر
    28 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    آیا اپلیکیشن مربوط به قفل دیجیتال هیوندای روی همه نوع گوشی نصب میشوند؟

  9. مدرن سازان
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    میشه بفرمایید وزن تقریبی هر دستگیره چقدره و آیا روی همه نوع درب نصب میشه یا خیر؟
    سپاس

  10. محمد
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    ممنون از مطلب خیلی خوبتون.لطفا بفرمایید برای دیدن نمونه قفل های هوشمندی که گفتین کجای سایت باید برم؟
    سپاس

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.