مقالات قفل دیجیتال

قفل دیجیتال گاوصندوق + مزایا و معایب

قفل دیجیتال گاوصندوق
قفل دیجیتال گاوصندوق رمزی

در دنیای دیجیتال امروز، به‌طوردائم شاهد تغییر و تحولات فراوان در تمام عرصه‌ها هستیم که این تحولات باعث بهبود شیوۀ زندگی انسان مدرن امروز شده است. این مسئله مطمئناً در مورد ویژگی‌های گاوصندوق‌ها صدق می‌کند. در واقع دیگر شاهد گاوصندوق‌های قدیمی با کلیدهای سنتی نیستیم، در عوض با وجود گاوصندوق‌های مدرن که مجهز به قفل دیجیتال هستند امنیت آن‌ها دوچندان شده است. «گروه آمن»، با سابقۀ بلند مدت در سیستم‌های امنیتی و نظارتی، به شما پیشنهاد می‌دهد برای رسیدن به امنیت حداکثری، علاوه بر یک گاوصندوق دیجیتال استاندارد، برای درب ورودی منزل یا واحد تجاری و اداری‌تان، از درب ضدسرقت مجهز به قفل دیجیتال هیوندای همراه با دوربین مداربسته استفاده کنید. قفل دیجیتال گاوصندوق های مدرن با روش‌های پیچیده‌ای طراحی شده‌اند که در ادامه درمورد مزایا و معایب گاوصندوق ایمن الکترونیکی که سبب پیشرفت چشم‌گیری در آینده می شود، توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

قفل دیجیتال گاوصندوق چیست؟

اگر یادتان باشد گاوصندوق های قدیمی تنها با چرخاندن یک شمارنده ترکیبی به راحتی باز می‌شدند.؛ به‌طوری که اگر ترکیب شمارنده‌ها به درستی در کنار هم قرار می‌گرفتند، غلتک‌های قفل را در موقعیت مناسبی قرار داده و در نهایت قفل درب باز می‌شد.

اما، قفل های دیجیتال کمی پیشرفته‌تر عمل می‌کنند. قفل های دیجیتال الکترونیکی همانند قفل‌های سنتی کار می‌کنند با این تفاوت که تنها با وارد کردن 4 یا 6 رقمی که روی صفحه کلید الکترونیکی قرار دارد، باز می‌شوند؛ این صفحه کلید توسط باتری کار می‌کند.

در واقع زمانی که رمز به صورت صحیح وارد شود موجب درگیر شدن رزوه‌ها با هم شده و به شما اجازه چرخاندن دسته داده می‌شود.

قفل دیجیتال درب ورودی هیوندای و گاوصندوق با قفل دیجیتال

برای مطالعۀ راهنمای جامع خرید قفل دیجیتال درب ورودی، پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ  « خرید قفل دیجیتال: امنیت، آرامش، راحتی و زیبایی » را حتماً مطالعه کنید.

مزایای قفل دیجیتال گاوصندوق

گاوصندوق‌های مجهز به قفل دیجیتال  دارای مزایای زیادی هستند. مزایای این نوع گاوصندوق‌ها شامل سهولت کار، مطمئن بودن و ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای می‌شود. در واقع آگاهی از جنبه‌های مثبت و منفی در مورد این محصول می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی شما نقش بسزایی داشته باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این مزایا آشنا کنیم:

سهولت استفاده از قفل های دیجیتال گاوصندوقی

سهولت و راحتی کار با قفل های دیجیتال جزء مهمترین مزایای این محصول محسوب می‌شود. به همین منظور، این نوع قفل‌ها در گاوصندوق‌های آتش‌نشانی، گاوصندوق های طلافروشی و بانک‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

برای استفاده از این محصول نیازی به همراه داشتن کلید یا بخاطر سپردن حرکت‌های ترکیبی شمارنده‌ها نیست. در عوض با استفاده از صفحه کلید الکترونیکی می‌توان کدهای مخصوصی را انتخاب کرد که به راحتی بخاطر سپرده می‌شود و در صورت لزوم نیز تغییر می‌کند. صفحه نمایش قفل های دیجیتالی گاوصندوق دارای نوری است که استفاده از آن در تاریکی شب را نیز امکان پذیر می‌کند.

از طرفی، استفاده از قفل های مکانیکی و قدیمی بسیار دشوار است؛ زیرا هنگام چرخاندن صفحه باید ترکیب شمارنده‌ها را به درستی انجام دهید که این مسئله مدت زمان بیشتری را نسبت به قفل الکترونیکی می‌طلبد؛ امری که کار را برای بسیاری از مصرف‌کنندگان دشوار می‌سازد. همچنین تغییر ترکیب شمارنده قفل مکانیکی توسط خود شخص امکان‌پذیر نیست و باید این کار توسط یک قفل‌ساز مطمئن انجام شود.

قفل دیجیتال رمزی گاوصندوق و صفحه کلید رمزی

اطمینان و امنیت بالاتر قفل دیجیتال گاوصندوق نسبت به نمونه‌های سنتی

قفل های دیجیتالی نسبت به قفل های سنتی طول عمر بیشتری دارند. این قفل‌ها طی سال‌های گذشته، پیشرفت‌ها و تغییرات چشمگیری به خود دیده‌اند و در عین حال مورد اعتماد مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. اگر مایل به دانستن کیفیت قفل گاوصندوق خود هستید، می‌توانید درجه UL آن را بررسی کنید؛ چراکه قفل های دیجیتالی در لیست استاندارد UL و در صنعت سخت افزار قرار دارند. این رده‌بندی قابلیت و مطمئن بودن قفل‌های دیجیتالی را ثابت می‌کند.

امنیت حداکثری قفل های دیجیتالی گاوصندوقی

وقتی صحبت از ویژگی امنیتی می‌شود قفل های الکترونیکی یا همان دیجیتالی حرف اول را در بازار می‌زنند. برای اثبات این موضوع ادامه مطلب را از دست ندهید:

  • رمز عبور دو مرحله‌ای – این ویژگی برای عملکرد به دو ورودی ترکیبی جداگانه نیاز دارد.
  • حالت توکن دوگانه – این ویژگی قفل های الکترونیکی امنیت گاوصندوق شما را دو برابر می‌کند.
  • گزینه‌های تأخیر زمان – می توانید گاوصندوق خود را طوری تنظیم کنید که فقط بعد از مدت کوتاهی با تأخیر باز شود، که این مسئله از تلاش برای سرقت جلوگیری می‌کند.
  • حالت هشدار – اگر نسبت به جان شما سوء قصدی صورت گرفته باشد به طوری که سارقین شما را برای باز کردن گاو صندوق تحت فشار گذاشته باشند، گزینه‌هایی وجود دارد که شامل فعال کردن زنگ بی‌صدا است که پلیس یا حراست را از وضعیت اضطراری مطلع می‌کند.
  • تنظیمات دوره زمانی – قفل دیجیتالی گاوصندوق می‌تواند طوری برنامه‌ریزی شود که فقط در ساعات خاصی مانند زمان حضور شما در محل کار قابل استفاده باشد.
  • توابع امتحان اشتباه – این تنظیم پس از مقدار مشخصی از وارد کردن کد اشتباه، به طور خودکار قفل گاوصندوق را غیرفعال می‌کند. دقیقاً مانند پین‌کد سیم‌کارت موبایل می‌ماند که پس از 3 بار اشتباه وارد کردن رمز، سیم‌کارت برای همیشه از بین می‌رود.
  • کدهای یکبار مصرف – در برخی از مدل‌ها، قفل دیجیتال می‌تواند کدی موقت یا یکبار مصرف برای باز کردن قفل گاوصندوق ارائه دهد.

گاوصندوق های الکترونیکی روز‌به‌روز با پیشرفت‌های چشم‌گیری روانۀ بازار می‌شوند که کار را برای سارقین چالش برانگیزتر می‌کنند؛ بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید حداکثر امنیت را داشته باشید، بهره بردن از یک گاوصندوق الکترونیکی بهترین گزینه انتخاب برای شما است.

معایب قفل دیجیتال گاوصندوق

قیمت

در هنگام مقایسه جنبه‌های مثبت و منفی، قفل های الکترونیکی و قفل های مکانیکی، باید قیمت را در نظر بگیریم. این فاکتور برای بسیاری از افرادی که به دنبال خرید گاوصندوق های دیجیتالی مقرون به صرفه  هستند، بسیار حائز اهمیت است. در بسیاری از مواقع استفاده از گاوصندوق های قدیمی برای اغلب صنایع کافی به نظر می‌رسد، اما این محصولات برای برخی صنایع هرگز کارآمد نخواهند بود. به همین منظور لزوم خرید یک گاوصندوق الکترونکی که دارای قفل دیجیتال است، ضروری می‌شود. مسئله‌ای که می‌تواند کمی از لحاظ صرف هزینه مقرون به صرفه نباشد.

تعویض باتری‌ها

صفحه نمایش گاوصندوق الکترونیکی همانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی نیاز به تعویض باتری دارد با این حال مطمئن باشید که قفل الکترونیکی رمز شما را ذخیره می کند، حتی اگه باتری از بین برود. قفل دیجیتال گاوصندوق همچنین در صورت ضعیف شدن شارژ باتری، یک نوع هشدار خاص به شما اعلام می‌کند.

سخن پایانی

گاوصندوق های الکترونیکی یکی از محصولات مفید و کارآمدی است که استفاده از آن می‌تواند امنیت را تا حد زیادی برای مصرف‌کنندگان بالا ببرد. به طوری که سارقین را با چالش‌های بزرگی به هنگام باز کردن قفل آن مواجه می‌کند. امیدواریم که این نوشتار برای شما مفید بوده باشد.

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (11)

  1. JarrodTaita
    7 اردیبهشت 1400 پاسخ

    Easier on turns!

    • پيدايش سازه
      30 خرداد 1400 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      نوع باتري هايي كه در قفل ديجيتال هيونداي استفاده ميشود چيست؟قابليت شارژ شدن دارند؟

  2. برنا گروه
    25 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آيا قفل ديجيتال گاو صندوق مجهز به اثر انگشت هم هست؟؟

  3. صادقيان
    25 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    ضمن تشكر از مطلب مفيدي كه گذاشتين .كدوم قسمت سايت ميتونم قيمت اين مدل قفل هوشمند رو ببينم؟

  4. حسابداران برتر
    25 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    اين مدل قفل روي هر نوع گاوصندوقي نصب ميشه؟؟

  5. حجت الهي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    ايا قفل هاي ديجيتال گاو صندوق در اثر حرارت يا انفجار يا ضربه قابليت تخريب و باز شدن توسط سارقان را دارند؟؟

  6. اشرف زاده
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    قفل هاي هوشمند را ميتوان با اتصال به گوشي و از راه دور كنترل نمود؟

  7. جعفرزاده
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    درصورت سرقت گاو صندوق و تلاش سارق براي باز كردن قفل آيا براي مالك پيامي از طريق تلفن همراه ارسال ميگردد؟

  8. همراز پور
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    درصورت سرقت گاو صندوق مجهز به قفل هوشمند،آيا لوكيشن آن قابل رديابي است؟؟

  9. شركت نوين سازه
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    براي اطلاع از اخرين قيمت و رنگ بندي هاي موجود بايد چيكار كنم؟؟

  10. لاله درويش
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    خيليييي عالي
    ممنون از مطلب خيلي مفيد و به روزي كه گذاشتين

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345