مقالات قفل دیجیتال

خرید قفل دیجیتال: امنیت، آرامش، راحتی و زیبایی

خرید قفل دیجیتال و لذت زندگی دیجیتال
خرید بهترین قفل دیجیتال و لذت زندگی دیجیتال

خرید قفل دیجیتال ، امروزه به یکی از راهکارهای مدرن برای حفظ امنیت مکان‌ها، تبدیل شده است. امنیت محل زندگی و محل کار، برای ما اهمیت بسیاری پیدا کرده است. همه ما دوست داریم هنگامی که منزل یا محل کارمان را ترک می‌کنیم، آرامش روحی داشته باشیم و از بابت سرقت از مکان مورد نظرمان، نگرانی نداشته باشیم. برای دهه‌ها، منازل و دفاتر ما توسط قفل‌های سنتی با اشکال و اندازه‌های مختلف و قفل معمولی محافظت می‌شدند؛ اما با پیشرفت فناوری امروزه به قفل‌های جدیدی دسترسی داریم که امن‌تر بوده و کارایی ساده‌تری نیز دارند.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل‌های دیجیتال که به اصطلاح «قفل های الکترونیکی» نیز خوانده می‌شوند، دستگاه‌های قفل الکترومکانیکی هستند که بدون کلیدهای فیزیکی و با ابزارهای دیگر مانند اثر انگشت، کارت و یا رمز، قابل باز شدن هستند. منبع تغذیه‌ این قفل‌ها، باتری است و از برق شهری استفاده نمی‌کنند. به دلیل مقاوم بودن جنس بدنه و استفاده از سیستم‌های هوشمند احراز هویت، این نوع از قفل‌ها کارایی و ایمنی بسیار بالایی دارند. این قفل‌ها را می‌توان از طریق تلفن هوشمند یا کارت و یا با استفاده از سیستم احراز هویت کاربران مجاز، که در فناوری آن جاسازی شده است، باز کرد.
قفل‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند و می‌توان از روش‌های گوناکون برای باز کردن آنها استفاده نمود. این موارد عبارتند از: رمز عددی (PIN) یا الگویی (Pattern)، تشخیص کارت یا تگ RF، تشخیص اثرانگشت و قفل‌های کنترل شده توسط تلفن‌های هوشمند یا ریموت کنترل که به آن‌ها قفل هوشمند گفته می‌شود.

برای مطالعۀ راهنمای جامع خرید قفل دیجیتال ، پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ  « 15 نکتۀ طلایی برای خرید قفل الکترونیکی » را حتماً مطالعه کنید.

چرا باید از قفل دیجیتال استفاده کنیم؟

1. امنیت بیشتر

آیا قبلاً کلیدهایتان را گم کرده‌اید؟ آیا کلیدهای خود را که پس از باز کردن قفل، روی قفل در، جا مانده‌اند فراموش کرده‌اید؟ این برای بیشتر ما اتفاق افتاده است. در این صورت کاری که از دستمان بر می‌آمد این بود که دعا کنیم تا کسی از محل اقامت ما مطلع نشود و یا شاید در اولین زمان ممکن، قفل را عوض می‌کردیم.
تقاضا برای قفل دیجیتالی، طی سال‌های گذشته افزایش یافته است و یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، نیاز نداشتن به کلیدهای مکانیکی است. همانطور که گفته شد، قفل های دیجیتال انواع مختلفی دارند؛ برخی از این قفل‌ها طی سال‌های گذشته و با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های ورود را با یکدیگر ادغام کرده‌اند؛ مثل قفل دیجیتال هیوندای که برای ورود، علاوه بر رمز عددی، از رمز الگویی، اثر انگشت، تگ یا کارت RFID و گوشی‌های هوشمند و کنترل‌ازراه‌دور پشتیبانی می‌کند. 

قفل‌های دیجیتال همچنین دارای سیستم هشدار  صوتی هستند که در صورت وجود نفوذ یا ورود غیرمجاز به سیستم، فعال می‌شود. علاوه بر همه این‌ها، ساختن از روی یک کلید معمولی و کپی کردن کلیدهای فیزیکی آسان است. انجام این کار با قفل های دیجیتال دشوار است. خرید قفل دیجیتال، به شما اطمینان می‌دهد که وسایل و دارایی شما هنگام ترک مکان، ایمن است.

2. آرامش خاطر

شما هم مانند همه، ممکن است با این فکر وسواس‌گونه که آیا در را قفل کرده‌اید یا نه، مواجه شده باشید. این وسواس در طول روز ادامه دارد و می‌تواند توانایی تمرکز ما را مختل کند. یکی از بهترین ویژگی‌های قفل‌های دیجیتال این است که پس از خارج شدن از منزل، در را به صورت خودکار قفل می‌کنند. وجود قفل دیجیتال، تضمین می‌کند از لحظه ای که از در خارج می‌شوید، ورودی خانه کاملاً بسته شده است. قفل‌های دیجیتال آرامش خاطری ایجاد می‌کنند که ممکن است قفل‌های معمولی در و کلید، نتوانند ارائه دهند.

3. دسترسی آسان

قفل‌های دیجیتال، ابزاری مناسب هستند که دسترسی آسان به خانه و محل کار را فراهم می‌کنند. اگر قفل دیجیتالی دارید که یک رمز عددی را تشخیص می دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد را به خاطر بسپارید. فرض کنید خارج از شهر هستید و قصد دارید اجازه ورود به کسی را به منزل یا محل کار بدهید. مانند قدیم برای تحویل کلیدهای فیزیکی، نیازی به بازگشت به خانه نیست، زیرا می‌توانید «پین کد یکبار مصرف» یا «پین کد زمان‌دار» را از طریق تلفن یا پیام کوتاه برای هر کسی، به اشتراک بگذارید. با خرید قفل دیجیتال، حتی می‌توانید با تلفن هوشمند خود قفل در خانه را باز کنید. به زبان ساده، کد، اثرانگشت، کارت و گوشی هوشمند، کلید شما هستند.

4. راحتی

سبک زندگی سریع در دنیای امروز به علاوه زندگی پرمشغله باعث شده تا همه ما به دنبال راه‌هایی کوتاه‌تر، کارآمدتر و راحت‌تر برای همه فرآیندهای روزمره باشیم. استفاده از قفل دیجیتال، که از سیستم شناسایی تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کند، بسیار ساده و سریع بوده و همچنین نفوذ افراد مزاحم را سخت می‌کند.

5. لوکس بودن و زیبایی

حتماً شنیده‌اید که «اولین نگاه» در شکل‌گیری ذهنیت انسان نسبت به یک شیء یا فرد بسیار مهم است. اولین نگاه به واحد آپارتمانی شما از درب آن آغاز می‌شود و مهم‌ترین عنصر در زیبایی درب، وجود یک قفل لوکس است. همانطور که در تصاویر این نوشتار نیز مشاهده می‌کنید، قفل‌های دیجیتال، زیبایی منحصربه‌فردی نسبت به قفل‌های معمولی برای درب ورودی خانه شما ایجاد می‌کنند؛ همین دلیل باعث شده است که در اغلب خانه‌های لوکس و مدرن در دنیا و حتی در ایران، از قفل‌های هوشمند استفاده کنند. مطمئن باشید با داشتن این قفل‌ها، خانۀ شما لوکس و مدرن خواهد بود و شما همچون حرفه‌ای‌ها عمل کرده‌اید.

ویژگی‌های قفل دیجیتال

قفل‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند و سیستم های امنیتی گوناگونی هم به کاربر عرضه می‌کنند. برخی از این سیستم‌ها عبارتند از:

·       سیستم ضد شوک

قفل‌هایی که دارای سیستم ضد شوک هستند، در مقابل وارد کردن ضربه‌های شدید و ولتاژهای بالا که ممکن است توسط سارقان ایجاد شود، ایمن هستند. این سیستم باعث می‌شود، هنگامی که ضربۀ شدید یا ولتاژ بالایی به قفل وارد شود، قفل دیجیتال به طور اتوماتیک خاموش شود.

·       سیستم ضد سرقت

این ویژگی باعث می‌شود در صورت ورود چندین باره رمز اشتباه، مثلاً توسط افراد غیرمجاز و یا ضربه توسط سارقان، قفل دیجیتال به صورت خودکار خاموش شود و درب را به‌طور کامل قفل کند تا صاحب قفل با روش خاصی آن را باز کند.

·       سیستم اعلام حریق

این سیستم که بر روی قفل دیجیتال وجود دارد، در صورت وجود حریق در منزل یا محل کار، آلارم خواهد داد. این هشدار می‌تواند هم به صورت پیام به تلفن شما ارسال شود و یا صدای هشدار پخش می‌شود.

·       سیستم قفل امنیتی (حریم خصوصی)

در این سیستم شما می‌توانید امنیت محل را به صورت بهینه تعریف کنید. شما می‌توانید سیستم امنیتی را طوری فعال نمایید که کسی حتی با داشتن کارت و دانستن رمز، بدون اجازه شما، نتواند قفل دیجیتال را باز کند. این ویژگی برای هنگامی که کارت ورود خود را گم کنید‌، ویژگی ایده‌آلی است.

·       سیستم قفل کودک و حیوانات

خرید قفل دیجیتال و فعال کردن این ویژگی باعث می‌شود دیگر نگران بیرون رفتن کودکان و یا حیوانات از منزل نباشید.

قفل دیجیتال جایگزینی زیبا، با امنیت بالا و با کاربری بسیار آسان، به جای قفل و کلیدهای قدیمی است.  استفاده از آن برای ما اطمینان خاطر به وجود می‌آورد و نگرانی‌های قدیمی در مورد جاگذاشتن کلید و گم کردن یا همراه نداشتن آن را از بین می‌برد.

لطفاً نظرات و سؤالات خود را در مورد خرید قفل دیجیتال با ما مطرح نمایید.

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (10)

  1. اميديان
    25 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    قفل هوشمند شما ضد آب هم هست؟ لطفا بفرماييد در صورت استفاده از الكل و ساير مواد ضدعفوني قفل هاي ديجيتال دچار آسيب و خرابي ميشوند؟؟

  2. علي
    25 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آيا امكان خريد غير حضوري و آنلاين قفل ها هم وجود داره؟؟

  3. نادر
    25 خرداد 1400 پاسخ

    براي مشاوره و بازديد از آپارتمان براي نصب قفل هوشمند چقدر هزينه دريافت ميكنيد؟؟

  4. مصطفي خواجوند
    25 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    خيلي مطلب خوبي بود.ميتونم در سايت شخصي ام از نوشته شما استفاده كنم؟

  5. زهرايي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    لطفا در خصوص چگونگي كاربرد سيستم ضد حريق قفل هاي ديجيتال توضيح بيشتري قرار دهيد
    باسپاس

  6. علايي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    عالييي بود
    خيال آدم از بابت امينت خونه راحت ميشه.
    ممنون از خدمات ارزنده و عالي شما.

  7. هراتي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    درخصوص قفل ديجيتال اتاقي و تفاوت ان با ساير انواع قفل ها لطفا توضيح دهيد.
    ممنون

  8. حجت پور
    30 خرداد 1400 پاسخ

    درصورت باز نشدن در به هر دليلي بايد چيكار كرد؟

  9. حجت اشرفي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    درصورت باز نشدن در به هر دليلي بايد چيكارا كرد؟

  10. اكبر موسوي اناركي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    باتوجه به اينكه قفلهاي ديجيتال با برق كار ميكنند در صورت قطع برق بايد چطوري درب رو باز كرد؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345