مقالات قفل دیجیتال

15 نکتۀ طلایی برای خرید قفل الکترونیکی (دو نکتۀ آخر را حتماً بخوانید)

قفل الکترونیکی درب لاکچری ضدسرقت

همۀ ما دوست داریم امنیت بالایی در محل کار و زندگی داشته باشیم تا با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری زندگی کنیم. یکی از بهترین و ایمن ترین ابزارها برای برقراری امنیت در خانه‌ها، اداره‌ها و شرکت‌ها، قفل های الکترونیکی هستند. قفل الکترونیکی یا دستگیره الکترونیکی، نوعی قفل هوشمند (دیجیتال) است که بالاترین ضریب امنیتی را دارد و می‌تواند به خوبی از وسایل ارزشمند شما مثل لوازم خانه، جواهرات و… یا جان‌تان محافظت کند.
امروزه، این قفل‌ها با تنوعی از قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده در بازار وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید. انتخاب از میان مدل‌های مختلف دستگیره‌های الکترونیکی، کار راحتی نیست؛ به همین خاطر در این نوشته به نکاتی که برای خرید قفل الکترونیکی درب ساختمان باید به آن‌ها دقت کرد می‌پردازیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین قفل درب الکترونیکی را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند نمایش عناوین

چرا قفل درب الکترونیکی، بهترین گزینه برای محافظت از خانه شما است؟

قفل‌های الکترونیکی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند و به همین دلیل است که در سرتاسر دنیا بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند. یکی از مهم ترین مزایای قفل‌های الکترونیکی این است که قابلیت کنترل از راه دور را دارند و می‌توانند زمان ورود و خروج به ساختمان را ثبت کنند. با خریداری و نصب قفل الکترونیکی درب آپارتمان، آمار تردد به خانه یا شرکت شما ثبت شده و ضریب امنیتی ساختمان شما بالاتر می‌رود. برای افرادی که صاحب ویلا و باغ هستند، داشتن قفل درب الکترونیکی دیجیتال به آن‌ها فرصتی برای کنترل اوضاع را می‌دهد.

15 گام تا خرید بهترین قفل الکترونیکی هوشمند

قبل از خرید یک قفل الکترونیکی باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به‌طور کامل، به آن‌ها پرداخته شده است:

1- نیازسنجی

وقتی می‌خواهید قفل هوشمند الکترونیکی بخرید، ابتدا باید ببینید که برای کدام فضا از خانه خود به قفل الکتریکی نیاز دارید. در واقع باید ابتدا نیاز خود را به این مدل قفل‌ها مشخص کنید؛ زیرا قفل‌های هوشمند از نظر قابلیت‌ها و امکانات، تنوع زیادی دارند و شما بهتر است متناسب با نیاز خود هزینه کنید و قفل مناسب را تهیه کنید.
در مرحله اول تعیین کنید که فقط برای درب اصلی آپارتمان خود می‌خواهید قفل درب الکترونیکی بخرید یا علاوه بر درب اصلی برای درب اتاق‌ها هم نیاز به قفل الکترونیکی دارید؟ آیا قصد دارید ویلا یا شرکت‌تان را به این قفل‌های هوشمند مجهز کنید؟ آیا مثلاً برای برخی از اتاق‌های خاص مثل اتاق مدیرعامل نیاز به قفل الکترونیکی اتاقی دارید؟

  • اگر ساختمان شما دارای چند درب ورودی است، به تعداد درب‌های ساختمان، به قفل نیاز خواهید داشت. همیشه درب اصلی یا اولین درب ورودی به امنیت بیشتری نیاز دارد؛ پس قفل الکترونیکی درب اصلی را با ضریب امنیت بسیار بالا انتخاب کنید و برای درب‌های ورودی بعدی از قفل‌های هوشمند با قابلیت‌های کمتر یا قفل‌های دیجیتال اتاقی استفاده کنید. قفل الکترونیکی درب اصلی باید بسیار ایمن باشد تا خطر سرقت و ورود غیرمجاز افراد را به صفر برساند.

2- توجه به نوع درب

باید توجه کنید که دستگیره‌ دیجیتال موردنظرتان با درب‌های موجود در بازار ایران سازگار باشد؛ می‌توان گفت، دستگیره‌های الکترونیکی، تقریباً روی اکثر درب‌ها مثل درب‌های آهنی، درب ضدسرقت یا حتی درب‌های چوبی و UPVC نصب می‌شوند؛ اما باید اتصال بین اجزای درب و جوشکاری بین آن‌ها مناسب بوده و از مقاومت لازم برخوردار باشد. ازنظر امنیتی، نصب دستگیره های الکترونیکی روی درب ضد سرقت استاندارد، بهترین حالت ممکن است.

اگر گمان می‌کنید درب منزل شما غیراستاندارد است، کارشناسان گروه آمن می‌توانند، درب موردنظرتان را بررسی نموده و نتیجه را به شما اعلام نمایند.

نکاتی که عموماً کارشناسان گروه آمن به آن توجه می‌کنند:

  • ضخامت درب، ۳/۵ تا ۱۲ سانتی‌متر باشد.
  • فاصلۀ لبۀ درب، تا آغاز نقش‌ونگار، تقریباً ۱۲ سانتی‌متر باشد.

3- توجه به نوع دسترسی‌ها

قفل های الکترونیکی، یا با رمز باز می شوند (به آن‌ها، قفل رمزی می‌گویند)، یا با کارت باز می‌شوند (به آن‌ها قفل کارتی می‌گویند). اکثر قفل‌های رمزی، با کارت یا اثرانگشت هم باز می‌شوند؛ اگر قفلی، با رمز عددی، رمز الگویی، کارت (تگ) و اثرانگشت باز شود، به آن قفل الکترونیکی فول‌آپشن (تمام‌امکانات) گفته می‌شود.

4- تعیین قابلیت‌های موردنیاز

وقتی مکان مناسب برای نصب قفل را مشخص کردید، حالا باید ببینید که می‌خواهید قفل درب الکترونیکی شما چه امکانات و ویژگی‌هایی داشته باشد؟ مثلاً آیا می‌خواهید قفل هوشمند الکترونیکی شما از راه دور کنترل شود؟ آیا می‌خواهید با گوشی هوشمندتان به قفل الکترونیکی‌تان دسترسی داشته باشید و آن را کنترل کنید؟ آیا می‌خواهید قفل الکترونیکی درب منزل شما دارای مکانیزم قفل خودکار باشد؟ آیا می‌خواهید قفل درب الکترونیکی این امکان را داشته باشد که زمان ورود و خروج افراد را ثبت کند و بر این موضوع کنترل داشته باشد؟ وقتی این ویژگی‌ها را مشخص کردید، می‌توانید با توجه به انتظارات خود از قفل الکترونیکی، شروع به جستجو و خرید قفل مناسب کنید.

5- توجه به نحوۀ برق‌رسانی

به ماندگاری باتری قفل درب الکترونیکی و زمان نگه داشتن برق در آن توجه کنید. از آنجایی که قفل‌های الکترونیکی با نیروی برق کار می‌کنند، در زمان قطع شدن برق منزل‌تان، از باتری خود استفاده می‌کنند یا به‌طورکلی فقط از باتری استفاده می‌کنند و نیازی به برق شهری و سیم‌کشی ندارند. اگر باتری قفل شما سریع خالی شود، قفل هوشمندتان از کار می‌افتد و درب منزل‌تان باز نمی‌شود. پس مخصوصاً اگر از راه دور قفل الکترونیکی را کنترل می‌کنید، به این موضوع توجه داشته باشید؛ که قفل الکترونیکی بخرید که برای این وضعیت راهکار مطمئن و ایمنی داشته باشد تا امنیت ساختمان و دارایی‌های شما به خطر نیافتد.

  • خوشبختانه در قفل‌های دیجیتال هیوندای، نیازی به سیم‌کشی نیست و از 4 باتری آلکالین اصلی و 4 باتری آلکالین پشتیبان استفاده می‌شود. در این قفل‌ها، علاوه بر باتری پشتیبان و هشدار صوتی قبل از خالی شدن کامل باتری‌ها، کلید مکانیکی و پین‌های منبع تغذیۀ اضطراری در دستگیرۀ خارجی (با باتری کتابی) تعبیه شده است تا احتمال باز نشدن درب به دلیل نداشتن انرژی الکتریسیتیۀ لازم، به صفر برسد.

6- توجه به عادات

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید قفل الکترونیکی این است که شما به ویژگی‌ها و عادت‌های خودتان توجه داشته باشید و قفل درب الکترونیکی متناسب با خود را خریداری کنید.
به طور مثال اگر جزء افرادی هستید که رمزها و اعداد را فراموش می‌کنید، قفل رمزی را از گزینه‌های خریدتان حذف کنید و قفل دیجیتال اثرانگشتی را جایگزین آن کنید.
یا مثلاً افرادی که خیلی کلیدهایشان را گم می‌کنند، بهتر است که قفل کارتی نخرند؛ زیرا بدون داشتن کارت، قفل ساختمان باز نخواهد شد.
بهترین و راحت‌ترین مدل قفل الکترونیکی برای کاربران، قفل‌هایی هستند که با اثر انگشت باز می‌شوند یا همانند قفل های دیجیتال هیوندای از همۀ روش‌های ورود استفاده می‌کنند. قفل‌های بیومتریک به هیچ رمز و کارتی نیاز ندارند و با قراردادن انگشت‌تان بر روی اسکنر اثرانگشت می‌توانید وارد خانه خود شوید. قفل‌هایی که از چند روش ورود پشتیبانی می‌کنند، مناسب انواع عادت‌ها و سلایق است.

7- تعیین بودجه

مشخص کنید که برای خرید قفل هوشمند الکترونیکی خود چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ هرچه قابلیت‌های قفل درب الکترونیکی شما بیشتر باشد، قیمت قفل الکترونیکی معمولاً بالاتر می‌رود (نکتۀ 1 را بخوانید). در نظر داشته باشید که قفل‌های الکترونیکی با امکانات بالاتر، راحتی و امنیت بیشتری را هم فراهم می‌کنند؛ پس بهتر است کمی‌بیشتر هزینه کنید و قفلی را خریداری کنید که خیال‌تان را از بابت بسیاری از مسائل و مشکلات راحت می‌کند.

  • نکته 1: لزوماً قیمت بالاتر، نشانۀ قابلیت‌ها و امکانات بیشتر نیست، برخی از قفل‌های درب الکترونیکی، به‌خاطر شهرت برند، قیمت بالاتری دارند، درصورتی‌که امکانات بسیار کمی دارند؛ مثلاً فقط با رمز باز می‌شوند و حتی قابلیت اثرانگشت ندارند!
  • نکته 2: در خرید قفل های الکترونیکی اثرانگشتی یا فول‌آپشن ، هزینه نسبتاً بالاتری را باید پرداخت کنید؛ قفل های الکترونیکی اثرانگشتی ارزان، معمولاً دارای اسکنرهای ضعیف اثرانگشت هستند و مشکلات امنیتی داشته و خرابی بالایی دارند.
  • نکته 3: برخی قابلیت‌ها روی خود قفل هوشمند الکترونیکی هست و هزینه ای بابت آن نمی‌دهید؛ ولی برخی از آن‌ها، آپشن بوده و نیاز به پرداخت هزینه اضافه‌تر هست؛ مثل اتصال به وای‌فای یا اتصال به سیستم هوشمندسازی خانه و… .

8- توجه به متریال، نوع ساخت و طراحی

اگر قصد نصب قفل الکترونیکی را در باغ، ویلا یا شهرهای شمالی یا جنوبی ایران دارید، توجه داشته باشید که قفل موردنظر، یک لایه پوششی در برابر رطوبت داشته باشد که در هنگام افزایش رطوبت و بارندگی، خراب نشود و از کار نیافتد. قفل‌های الکترونیکی که در فضای بیرونی ساختمان و درب‌های اصلی ورودی نصب می‌شوند، باید این لایه پوششی را داشته باشند. همچنین به کیفیت مغزی قفل دیجیتال (از جنس فولاد باشد) و کیفیت سایر قطعات مثل دستگیره، پنل لمسی و… توجه کنید.

اگر برای شما لوکس بودن و زیبایی درب ورودی‌تان نیز مهم است، باید به طراحی دستگیره الکترونیکی نیز توجه نمایید. شایان ذکر است، شرکت هیوندای تلکام، نشان طراحی برتر (Good Design) را برای محصولات تولیدی، از جمله قفل‌های دیجیتال، در سال‌های مختلف (2006،2007، 2016 و 2017) از آن خود کرده‌است.

9- توجه به سناریوهای اضطراری

آیا قفل الکترونیکی هوشمندی که قصد خرید آن را دارید، برای حالات اضطراری مثل آتش‌سوزی، سرقت، شوک الکترونیکی و… پیش‌بینی سناریوهای لازم را کرده است؟ به‌طور مثال، موقع آتش‌سوزی باید سنسور دمایی دستگیرۀ داخلی (و نه دستگیرۀ خارجی) عمل کرده و درب را به‌طور خودکار باز کند تا افراد در آن شرایط پراسترس به‌راحتی خارج شوند.

10- توجه به سیستم اعلام هشدار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که قفل درب الکترونیکی باید داشته باشد، این است که به سیستم اعلام هشدار مجهز باشد تا در زمان وجود خطر یا شوک الکترونیکی و فیزیکی، فعال شود و دیگران را از این موضوع باخبر کند. بعضی از قفل‌های الکترونیکی هوشمند هستند که با اینترنت و شبکه داخلی به سیستم امنیتی ساختمان وصل می‌شوند و زنگ خطر ساختمان را به صدا در می‌آورند. قفل‌های الکترونیکی درب آپارتمان که سیستم اعلان هشدار ندارند، چندان در برقراری امنیت ساختمان عملکرد بالایی ندارند و خرید آن‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود!

11- امکان ارتباط با گوشی‌های هوشمند

اگر می‌خواهید قفل درب الکترونیکی را از راه دور کنترل کنید، قفلی را خریداری کنید که با گوشی‌های هوشمند یا ریموت کنترل قابل تنظیم هستند. این قفل‌های الکترونیکی، به وای‌فای متصل هستند و از راه دور قفل می‌شوند یا قفل‌شان از راه دور مجدداً تنظیم خواهد شد. پس اگر از ساختمان فاصله زیادی دارید، این مدل قفل‌های الکترونیکی را خریداری کنید. قفل‌های الکترونیکي با قابلیت کنترل از راه دور برای انبارها، ویلاها و باغ‌ها بسیار مناسب هستند.

12- تعداد افراد

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید قفل الکترونیکی، تعداد افرادی است که روزانه به آن ساختمان وارد یا از آن خارج می‌شوند. مثلاً اگر می‌خواهید برای اداره یا شرکت خود قفل الکترونیکی بخرید، قفل الکترونیکی اثرانگشتی بخرید؛ زیرا امنیت این قفل‌ها بسیار بالا است و روی رفت‌وآمد کارمندان به خوبی کنترل دارد. این قفل‌ها می‌توانند زمان ورود و خروج کارمندان را هم ثبت کنند تا روی این موضوع هم نظارت داشته باشید.

13- نوع و تعداد کاربران دلخواهی که می‌توانند در عدم حضور شما نیز به ساختمان رفت و آمد کنند

با توجه به نوع کاربران مورد نظر شما که ممکن است اعضای خانواده و یا کارکنان یک اداره باشند، قفل الکترونیکی متفاوتی را انتخاب کنید. برای مثال قفل الکترونیکی اثر انگشتی بهترین انتخاب برای ساختمان‌های اداری و شرکت‌هاست؛ زیرا این قفل‌ها ایمنی بسیار بالایی داشته و کنترل تردد کارمندان و ساعت ورود و خروج آن‌ها را آسان تر می‌کند. از طرفی این قفل‌ها قابلیت ثبت تعداد زیادی کد کاربری متفاوت را دارند. برای انتخاب قفل هوشمند در ساختمان مسکونی، بهتر است قفل‌هایی را انتخاب کنید که با گوشی هوشمند و زدن یک دکمه باز می‌شوند. مخصوصاً اگر بچه‌های بازیگوشی دارید، این مدل قفل‌ها بسیار عالی هستند.

14- خدمات پس از فروش

 آیا فروشنده‌ای که این محصول را از آن می‌خرید، پاسخگو و پشتیبان مشکلات هست؟ خدمات پشتیبانی، مثل نصب درست، آموزش نحوۀ کار با دستگیره الکترونیکی، دفترچه راهنما، گارانتی، تیم متخصص فنی که در صورت بروز مشکل، آن را در کوتاه‌ترین زمان، حل کند و… .

15- واردات قانونی

چون اکثر دستگیره های هوشمند الکترونیکی، وارداتی هستند، باید معتبر بودن شرکت یا فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، دقت کنید؛ تا کالا قاچاق نباشد و خدمات‌پس‌از فروش مناسب و کاملی به شما ارائه شود؛ فروشنده‌های معتبر با ارائۀ برگ سبز گمرکی می‌توانند قانونی بودن وارداتشان را اثبات کنند؛ گروه آمن، علاوه بر رعایت این موارد، دارای نمایندگی مستقیم و انحصاری از شرکت هیوندای تلکام (کره‌جنوبی) است تا بهترین محصول و خدمات را به مشتریانش ارائه دهد.

انواع مدل‌های قفل الکترونیکی

قفل‌های الکترونیکی، این مدل‌های متنوع را دارد:

  • قفل الکترونیکی رمزی (عددی، الگویی یا هردو)
  • قفل الکترونیکی کارتی
  • قفل الکترونیکی اثر انگشتی
  • قفل الکترونیکی فول‌آپشن (رمزی، الگویی، کارتی، اثرانگشتی)
  • قفل شب‌بند الکترونیکی
  • قفل الکترونیکی کنترل تردد و حضور و غیاب

• در زیر، تصویر انواع قفل‌های الکترونیکی دستگیره‌ای ، پوش و پول و اتاقی را مشاهده می‌کنید:

مزایای داشتن قفل الکترونیکی

  • قفل‌های الکترونیکی، ضریب امنیت بسیار بالایی دارند و نصب آن‌ها باعث افزایش امنیت ساختمان شما می‌شود.
  • شما می‌توانید این قفل‌ها را از راه دور کنترل کنید و از گوشی موبایل‌تان یا با کنترل از راه دور مخصوصی، آن را باز یا قفل کنید.
  • انواع مختلفی از قفل‌های هوشمند الکترونیکی در بازار وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، قفل الکترونیکی مناسب را برای ساختمان خود تهیه کنید.
  • قفل‌های الکترونیکی با فلزهای مختلفی مثل استیل، کروم، برنز و سایر آلیاژهای آهن ساخته می‌شوند و تنوعی از رنگ‌های زیبا مثل طلایی، نقره‌ای، نقره‌ای مات یا طوسی براق دارند. شما می‌توانید با توجه به رنگ دکوراسیون و درب منزل خود، مدل و رنگ قفل الکترونیکی دیجیتال را انتخاب کنید.
  • برای برقراری امنیت در ویلاها، باغ‌ها، خانه‌های شخصی، شرکت‌ها و اداره‌ها می‌توان از قفل‌های الکترونیکی استفاده کرد و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • وجود قفل‌های الکترونیکی هوشمند باعث کاهش قابل توجه آمار سرقت می‌شود و از دارایی‌های مهم افراد در منزل یا محل کارشان محافظت می‌کند.
  • قفل‌های الکترونیکی هوشمند، آمار تردد به ساختمان را به همراه زمان ورود و خروج افراد ثبت کرده و از این نظر بسیار عالی عمل می‌کند.
  • شما می‌توانید نوع دسترسی افراد به قفل الکترونیکی را تعیین کنید. این موضوع جلوی دستکاری کردن قفل و غیرفعال کردن آن توسط دیگران را می‌گیرد.
  • قفل‌های الکترونیکی روی اکثر مدل‌های درب ورودی قابل نصب هستند. این قفل‌ها زیبایی و جلوۀ خاصی به درب می‌دهند و از آن‌ها می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و … استفاده کرد.
  • بعد از نصب این قفل‌ها، قفل به صورت خودکار بسته می‌شود و در زبانه درب ساختمان جای می‌گیرد و دیگر نیازی نیست نگران قفل کردن درب‌های ورودی ساختمان باشید.
    • نکته مهم: تمامی قفل‌های الکترونیکی دارای این مزیت نیستند! فقط قفل‌هایی که دارای مکانیزم تمام الکترونیکی هستند؛ پس از بستن درب، زبانۀ آن‌ها به‌طور اتوماتیک در حالت قفل قرار می‌گیرد. قفل‌های دیجیتال هیوندای از این قابلیت به‌طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

به خاطر وجود این مزایا است که قفل الکترونیکی، به یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای برقراری امنیت در ساختمان‌های اداری و مسکونی تبدیل شده است.

شما هم می‌توانید با خرید و نصب قفل‌های الکترونیکی، امنیت ساختمان خود را بالاتر ببرید و آرامش و امنیت بیشتری را به زندگی خود بیاورید. در این راه، درصورتی‌که سؤال یا ابهامی فنی داشتید با کارشناسان گروه آمن در تماس باشید.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (6)

  1. hamid
    23 خرداد 1400 پاسخ

    سلام.ببخشید واسه خرید قفل الکترونیکی و اطلاع از قیمت ها از چه طریقی باید اقدام کینم؟

    • تیم تحریریه گروه آمن
      24 خرداد 1400 پاسخ

      درود و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی؛
      با سپاس از نظر شما، برای سفارش انواع قفل الکترونیکی درب، می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحۀ تماس با ما تماس بگیرید.
      همچنین امکان ثبت سفارش و خرید اینترنتی قفل الکترونیکی، در صفحات هر محصول و از طریق دکمه «ثبت سفارش قفل دیجیتال» امکان‌پذیر است (پس از ثبت سفارش، همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت).

      با سپاس

  2. حسن
    23 خرداد 1400 پاسخ

    آیا این نوع قفل و دستگیره الکترونیکی واسه منزل کاربرد دارد یا برای فروشگاه و مغازه هم استفاده میشه؟

    • تیم تحریریه گروه آمن
      24 خرداد 1400 پاسخ

      درود و عرض احترام
      قفل های الکترونیکی برای درب ورودی آپارتمان، واحد اداری و… کاربرد دارد که معمولاً بر روی درب چوبی، درب ضدسرقت، UPVC و… قابل نصب است؛ چنانچه درب شما چنین مشخصاتی دارد، می توانید از این نوع دستگیره ها بهره ببرید.

      با سپاس

  3. زهرا
    23 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    خسته نباشید
    یه سوالی داشتم.خاستم ببینم بعد از خرید دستگیره الکترونیکی خدمات پس از فروش هم به ما تعلق میگیره ؟آیا قفل های هوشمند شامل گارانتی هم میشه؟

  4. Homa
    25 خرداد 1400 پاسخ

    سلام وقت به خیر
    در یه بخشی فرمودید از قفل الکترونیکی اثر انگشتی در ثبت ورود و خروج کارمندان استفاده میشه‌.خواستم ببینم به چه شکلی انجام میشه و ایا ورود و خروج پرسنل قابل بایگانی و ضبط شدن هست که بشه بهش رجوع کرد؟
    ممنون میشم تو این زمینه راهنمایی بفرمایید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.