مقالات قفل دیجیتال

با داشتن دستگیره هوشمند، خیالتان راحت خواهد بود

دستگیره هوشمند
دستگیره هوشمند

دستگیره هوشمند یعنی دیگر نگران جا گذاشتن کلید و قفل نبودن درب خانه و محل کار خود نخواهید بود. دیگر نیاز نیست ساعت‌ها پشت درب بمانید تا اعضای خانواده با کلید برسند یا در آخر مجبور شوید با یک قفل‌ساز تماس بگیرید یا زمانی‌که به سفر رفته‌اید، نگران قفل نکردن درب ساختمان نخواهید بود. همان‌طور که متوجه شدید با نصب دستگیره‌ای که سیستم امنیتی بالایی دارد، می‌توان از به‌وجودآمدن لحظات پراسترس جلوگیری کرد.
سیستم این دستگیره به صورتی طراحی شده است که از هر موقعیتی می‌توانید قفل بودن درب را بررسی و حتی راه شناسایی افراد برای ورود به آن مکان را نیز تنظیم کنید؛ بنابراین دیگر به دسته‌کلیدی با چندین کلید در کیف یا جیب نیاز ندارید و لازم نیست با کیسه‌های خریدی که در دستتان است، به دنبال کلید ورودی بگردید. در ادامه درباره این دستگیره و نحوه خرید آن و هر اطلاعاتی که نیاز است در این باره بدانید، صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید برای همیشه خیال‌تان از خانه یا دفتر کارتان راحت باشد، فرصت را از دست ندهید.

با دستگیره هوشمند آشنا شوید

معمولاً برای ورود به ساختمان‌های مختلف باید از کلید استفاده کرد، اما این راه دردسر‌های زیادی را ایجاد می‌کند. ممکن است کلید را گم کنید، ورود برای افراد غریبه قابل‌کنترل نیست، برای قفل‌کردن درب خانه حتماً باید تا ورودی ساختمان بیایید و اتفاقات دیگری که حتماً تجربه آن را داشته‌اید؛ بنابراین دستگیره‌ای تولید شده است تا علاوه بر افزایش ایمنی، ورود را نیز برای اعضای خانواده راحت‌تر کند.

تکنولوژی که در طراحی و ساخت دستگیره هوشمند به‌کاررفته است، به صورتی است که با واردکردن رمز (عددی یا الگویی)، کارت، اثر انگشت به افراد اجازه ورود می‌دهد و حتی برای مواقع ضروری نیز امکان استفاده از کلید مکانیکی (غیر قابل کپی)، برای آن در نظر گرفته‌اند. برای استفاده راحت‌تر از این دستگیره می‌توانید نرم‌افزار مخصوص آن را بر روی موبایل نصب‌کرده و از راه دور نیز، بسته یا بازبودن قفل را کنترل کنید و نظارت کاملی بر روی آن داشته باشید؛ بنابراین استفاده از دستگیره هوشمند و داشتن احساس امنیت بیشتر، سخت و غیرممکن نخواهد بود.

عملکرد دستگیره هوشمند چگونه است؟

دستگیره‌های هوشمند، دستگیره‌های دیجیتال هستند که به سایر دستگاه‌ها مثل روتر، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و… متصل می‌شوند و قابلیت کنترل از راه‌دور را به‌طور دقیق و ایمن فراهم می‌کنند.

این نوع دستگیره‌ها، از قطعاتی برای ساخت بدنه و همچنین قطعات الکترونیکی هوشمند و قابل تنظیم ساخته شده است. این امکان وجود دارد که شما توسط کلید، قفل آن را باز کنید و یا یکی از چند راه گفته شده در بخش قبلی (رمز عددی یا الگویی، اثرانگشت و تگ) را انتخاب کنید. همچنین در هنگام خرید می‌توانید کلید اضطراری و وسایل جانبی آن را تهیه کنید و امنیت دستگیره را بالاتر ببرید. این ابزارهای جانبی باعث می‌شود که شما از خانه یا در مسافرت به‌وسیله موبایل یا لپ‌تاپ، در هر ساعتی از شبانه‌روز بتوانید ساختمان را کنترل کنید.

صفحه لمسی، دکمه‌ها، اسکنر اثرانگشت و محل کارتی که بر روی دستگیره هوشمند وجود دارد، ورود به خانه یا محل کارتان و نظارت بر روی ورود و خروج افراد را راحت‌تر کرده است. همچنین با سیستم حساس و دقیقی که دارد، نگران ورود افراد متفرقه و ناشناس نخواهید بود. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که هیچ‌وقت رمز ورود را به فرد دیگر نگویید یا آن را در جایی مشخص یادداشت نکنید و از رمز ساده استفاده نکنید. در نتیجه رمزی را انتخاب کنید که قابل حفظ کردن برای شما باشد و یا ورود با اثر انگشت را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ  « 15 نکتۀ طلایی برای خرید قفل الکترونیکی » را حتماً در اینجا مطالعه کنید.

چرا باید از دستگیره درب هوشمند استفاده کرد؟

در ادامه دلایلی که چرا باید دستگیره درب ورودی را به دستگیره هوشمند تغییر دهید و این تعویض چه تأثیر مثبتی خواهد داشت را بررسی می‌کنیم. برخی از مزایای خرید این دستگیره درب هوشمند عبارت است از:

دستگیره‌های قدیمی را می‌توان به‌راحتی و حتی بدون کلید باز کرد و بنابراین هیچ‌وقت امنیت کاملی را برای شما فراهم نمی‌کند. اما این دستگیره ساخته شده با تکنولوژی امنیتی جدید، به‌راحتی قابل هک نیست و افراد غریبه نمی‌توانند به ساختمان شما وارد شوند.
می‌توانید به‌وسیله تنظیمات مختلف، میزان حساسیت و شناسایی افراد را برای ورود تعیین کنید و بنابراین از امنیت خانه‌تان زمانی که نیستید و یا وقتی فرزندتان در خانه تنهاست، مطمئن شوید.

برای مکان‌های امنیتی و یا مکان‌هایی که نیاز است افراد محدودی به وسایل و فضای آن دسترسی داشته باشند، استفاده از دستگیره هوشمند بهترین تصمیم است. بدین صورت که هر فرد با توجه به نوع وظیفه و چارچوب در نظر گرفته شده برای فعالیت او، امکان ورود به اتاق‌ها را خواهد داشت. همچنین در صورت بروز مشکل، به‌راحتی و سریع‌تر می‌توان بر ورود و خروج افراد در ساعت مشخص بررسی و نظارت کرد.

این نوع دستگیره برای شما تعیین نمی‌کند که چگونه وارد شوید، بلکه این شما هستید که با توجه به آسایش خودتان، یکی از راه‌ها را برای ورود انتخاب می‌کنید و یا چند راه را برای مواقع ضروری نیز در نظر می‌گیرید. می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که فعال‌شدن قفل فقط در ساعات مشخصی باشد.

برای امنیت حداکثری، قفل‌های هوشمند هیوندای به‌طور مستقیم به وای‌فای، بلوتوث، موبایل یا هر دستگاه دیگر متصل نمی‌شوند؛ بلکه به سیستم هوشمندسازی ساختمان (خانه) متصل می‌شوند که در این حالت شما باید از امنیت سیستم هوشمندسازی ساختمان خود مطمئن باشید. کارشناسان «گروه آمن» برای انتخاب بهترین سیستم هوشمندسازی، آمادۀ ارائۀ مشاوره به شما عزیزان هستند.

دستگیره هوشمند هیوندای با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، امکان استفاده از این قابلیت‌ها را فراهم آورده است.در ادامه تصویر تعدادی از دستگیره‌های هوشمند درب ساختمان آورده شده است:

سخن پایانی

امنیت خانه و محل کار بسیار اهمیت دارد و اگر بتوان از آن محافظت کرد، بسیاری از نگرانی‌های روزانه حذف می‌شود و دیگر دلواپس خانه و فرزند و سرمایه شرکت و… نخواهید بود.

می‌توان با نصب یک دستگیره هوشمند، به این میزان از آرامش برسید و در هر زمانی که احساس نگرانی کردید از طریق موبایل، افرادی که وارد شدند را بررسی کنید. از این به بعد می‌توانید به سفر طولانی بروید، بدون اینکه به همسایه‌ها بگویید هر روز به خانه شما سر بزنند و یا مجبور باشید چراغ خانه را روشن بگذارید و یا یک درب آهنی در ورودی بکشید و از زیبایی خانه یا دفتر کارتان بکاهید.

شما ترجیح می‌دهید چند قفل به درب ساختمان بزنید یا با یک دستگیره درب هوشمند، بر زمان وارد شدن هر فرد و خارج شدن فردی دیگر نظارت داشته باشید و به همه اجازه ورود ندهید؟ آیا می‌خواهید همیشه چند کلید را در کیف خود بگذارید و یا با یک اثر انگشت به‌راحتی وارد شوید؟

برای ما در قسمت نظرات از تجربه استفاده از این محصول بنویسید. همچنین بگویید که شما چه ویژگی دیگری را در این نوع دستگیره‌های هوشمند می‌بینید که برتری آن‌ها را بر انواع دیگر موجود در بازار نشان می‌دهد؟ همچنین می‌توانید با ثبت درخواست مشاوره رایگان، از طریق دکمۀ ذیل، به جواب سؤالات خود برسید.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (10)

  1. ali.sh67
    24 خرداد 1400 پاسخ

    salam
    aaliii bood. mamnoon az matlab khobi k gozashtin.

  2. جهانمردان
    24 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    محصولات شما گارانتی و خدمات پس از فروش هم داره؟؟

  3. ali dehghan
    24 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    برای کنترل از راه دور این دستگیره های الکترونیکی به گوشی هم وصل میشه؟ به گوشی آیفون هم وصل میشه؟

  4. سلطانی
    26 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    در مورد این نکته که برای امنیت حداکثری، قفل‌های هوشمند هیوندای به‌طور مستقیم به وای‌فای، بلوتوث، موبایل یا هر دستگاه دیگر متصل نمی‌شوند؛ بلکه به سیستم هوشمندسازی ساختمان (خانه) متصل می‌شوند لطفا توضیح بدهید.یعنی نمیتوان به وای فای منزل متصل شوند؟

  5. رضا
    26 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    اینکه با نصب این دستگیره های هوشمند رمزی از حمل چندین کلید بی نیاز میشیم و ضمنا امنیت بیشتری هم به خانه میده خیلی خوبه. من که واقعا ترغیب شدم حتما خرید کنم.خواستم تشکر کنم از مطالب خیلی خوبی که به اشتراک میگذارید.خداقوت

  6. نادر
    26 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    دستگیره‌های هوشمند علاوه بر دستگاه‌هایی مثل روتر، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ ، به ipod هم متصل میشود و قابلیت کنترل از راه‌دور را به‌طور دقیق و ایمن فراهم میکند؟؟؟

  7. khalilian
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    باتوجه به اینکه این نوع دستگیره‌های هوشمند ، از قطعاتی برای ساخت بدنه و همچنین قطعات الکترونیکی هوشمند و قابل تنظیم ساخته شده است میخواستم بپرسم آیا قطعات یدکی این نوع دستگیره ها در نمایندگی شما موجود هست که در صورت خرابی بتوان جایگزین و تعمیر نمود؟

  8. زینالی
    28 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    خیلی عالییییی بود
    اینکه با دستگیره هوشمند دیگر نگران جا گذاشتن کلید و قفل نبودن درب خانه و محل کار نیستیم خیلی عالیه.تشکر از محصولات خیلی خوبتون.

  9. هوشمند کریمی
    28 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    آیا صفحه لمسی، دکمه‌ها، اسکنر اثرانگشت قفل های دیجیتال هیوندای در اثر رطوبت و خیس شدن خراب میشوند؟

  10. زهرا حکیمی
    28 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    آیا برای خرید قفل دیجیتال شما بازدید از محل هم باید انجام بدین؟ هزینه بازدید کارشناسان شما چقدره؟؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.