مقالات قفل دیجیتال

چه دربی قابلیت نصب قفل دیجیتال درب ورودی را دارد؟

قفل دیجیتال درب ورودی
قفل دیجیتال درب ورودی

انسان سال‌هاست که برای باز و بسته نمودن درب‌ها از کلید استفاده می‌کند، ولی این به‌تنهایی نمی‌تواند امنیت را برای منزل یا محل کار ایجاد کند و همواره یکی از دغدغه‌های دنیای کنونی بشر تأمین امنیت بوده است؛ بنابراین امروزه با پیشرفت علم و فناوری، نیاز به تغییرات در نوع زندگی و امنیت موضوع مهمی است که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد. قفل دیجیتال درب ورودی یا درب اتاق‌ها، یکی از انواع قفل‌هایی به‌حساب می‌آید که بدون کلید و با روش‌های نوین می‌توان از آن استفاده کرد. زیبایی منحصربه‌فرد، بدنه مقاوم، ضد حریق بودن، کنترل از راه دور و سیستم هوشمند امنیتی دستگیره دیجیتال، باعث شده که به عنوان یک قفل ایمن در جهان معرفی شود.

قفل دیجیتال به عنوان یک قفل یا دستگیره الکترونیکی، قادر است به سیستم‌های هوشمند اتصال پیدا کند و به یک قفل هوشمند تبدیل شود. این قفل‌ها برای مکان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد بسیار مناسب هستند. قفل دیجیتال با تکنولوژی پیشرفته امکانات امنیتی را فراهم نموده که تمامی نگرانی‌های ما را حذف کند؛ به‌طوری‌که امروزه قفل دیجیتال درب ضد سرقت جایگزین مناسبی برای قفل‌های معمولی و قدیمی به نظر می‌رسد.

 این دست از قفل‌ها با ایجاد رمز عبور و گزینه‌هایی مثل کارت یا اثر انگشت باعث شده‌اند که تأمین امنیت توسط آن‌ها مورد استقبال قرار بگیرد. غیر از امنیت قفل‌های دیجیتال، آسان نمودن ورود و خروج از محل سکونت یا کار را می‌توان از مزایای دیگر دستگیره‌های دیجیتال دانست. از طرفی استفاده از دسته کلید و نگرانی از گم‌شدن یا فراموش‌کردن آن دغدغه دیگری است که همواره در استفاده از قفل‌های سنتی با آن مواجه بوده و هستیم؛ اما قفل‌های دیجیتال این نگرانی را نیز برای ما برطرف کرده‌اند.

زیبایی و لاکچری بودن دستگیره‌های دیجیتال از مزایای دیگر این مدل قفل است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. قطعاً اگر گزینه انتخاب بین قفل‌های دیجیتال و قفل‌های معمولی باشد، این قفل دیجیتال است که امتیاز برتری را از آن خود می‌کند.

دقت داشته باشید که در اکثر موارد، قفل دیجیتال را می‌توان بر روی انواع درب نصب کرد؛ اما برای داشتن بالاترین ضریب امنیتی بالا، سازندگان و کارشناسان امنیتی نکاتی را در مورد نوع درب، ویژگی‌ها و خرید قفل‌های دیجیتال درب ورودی مطرح کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم تا دستگیره دیجیتال درب ورودی شما بهترین کارایی را داشته باشد.

قفل‌های دیجیتال بر روی چه درب‌هایی نصب می‌شود؟

این روزها مدل‌های متنوعی از قفل‌های دیجیتال را در بازار مشاهده می‌کنیم. هرکدام از این نوع قفل‌ها با ویژگی خاص خود، نظر مشتری را به‌سوی خود جلب می‌کنند.

این تنوع بالای قفل‌های دیجیتال، امکان نصب آن‌ها را بر روی درب‌های ضد سرقت (ایرانی، ترک، چینی و…)، درب فلزی، درب چوبی، شیشه سکوریت، مولتی و UPVC فراهم کرده است. سازندگان و متخصصان امنیتی، تأکید دارند که دستگیره‌های دیجیتال درب ورودی را بر روی درب‌های ضد سرقت و استاندارد نصب کنید؛ بدیهی است که هدف سازندگان، ایجاد امنیت حداکثری بوده است، اما باید در نظر داشته باشید که هنوز به طور کامل درب‌های معمولی یا درب‌های چوبی کنار گذاشته نشده‌اند؛ همان‌طور که «گروه آمن» در بسیاری از پروژه‌ها، قفل‌های دیجیتال را بر روی درب‌های چوبی معمولی و کلاسیک نصب‌کرده است.

قفل دیجیتال درب ورودی هیوندای پروژه زیگورات
طراحی و اجرای قفل دیجیتال درب ورودی واحدهای مسکونی مجتمع «زیگورات»

علاوه بر موارد فوق، دربی که بر روی آن قفل دیجیتال نصب می‌شود، معمولاً سه ویژگی مهم دارد:

  • ضخامت درب باید بالای 3.5 سانتی‌متر است.
  • بائو (فاصلۀ لبۀ درب تا شروع نقش‌ونگار) باید حداقل 12 سانتی‌متر باشد.
  • اتصالات بین قسمت‌های مختلف درب محکم و استاندارد باشد.

 همچنین قفل‌هایی برای درب اتاق‌ها که در اکثر موارد چوبی هستند، طراحی‌شده است که با عنوان قفل دیجیتال اتاقی شناخته می‌شوند. از این نوع قفل‌های مدرن و امن، برای اتاق‌های منزل، ادارات، هتل‌ها و… استفاده می‌شود.

به‌کارگیری از آژیرهای ضد سرقت، استفاده از زبانه‌های فولادی و سیستم‌های ضد هک در قفل‌های دیجیتال باعث شده است که قدم بزرگی برای حفظ امنیت و حفاظت منزل و یا محل کار شما برداشته شود.

همچنین برای حفظ امنیت و حفاظت بیشتر از منزل خود می‌توانید با استفاده از قفل هوشمند دیجیتال، سیستم باز و بسته شدن درب منزل یا محل کار خود را هوشمند کنید تا از سرقت احتمالی آن جلوگیری شود. از طرفی در مکان‌های ورزشی، مخصوصاً استخرها برای ایجاد محیطی امن، قفل کمدها را مجهز به قفل دیجیتال با سیستم هوشمند می‌کنند.

چرا باید از قفل دیجیتال استفاده کرد؟

دستگیره دیجیتال نه‌تنها امنیت منزل یا محل کار شما را به طور قابل‌توجهی بالا می‌برد، بلکه به آن زیبایی هم می‌بخشد. علاوه بر این از قفل دیجیتال در ادارات مختلف برای حفاظت از اسناد محرمانه، دارایی و اطلاعات شخصی پرسنل نیز استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «دلایل برتری انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت» را بخوانید؛ مطمئن هستیم پس از خواندن این مقاله، از خود خواهید پرسید که «چرا تابه‌حال از قفل دیجیتال برای امنیت و آرامش خانواده یا محافظت از اطلاعات شرکت یا محافظت از اموال‌تان استفاده نکرده‌اید؟! » و مثل ما عاشق قفل بدون کلید می‌شوید.

کارکرد قفل دیجیتال درب ورودی چگونه است؟

قفل دیجیتال از یک رمز عبور عددی یا الگویی برای بازکردن قفل درب استفاده می‌کند. البته شما می‌توانید با توجه به مدل قفل دیجیتال به کمک صفحه‌کلید، اثر انگشت و یا کارت‌ها یا تگ‌های الکترونیکی RFID درب موردنظر را باز کنید. بعضی از انواع قفل‌های دیجیتال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده‌اند که بتوانید از راه دور آن‌ها را کنترل کنید یا حتی به مهمانان خود اجازه دهید تا بتوانند وارد منزل شما شوند؛ بدون آنکه خودتان حضور داشته باشید.

پس متوجه شدید که یک دستگیره دیجیتال می‌تواند تا چه حد تأثیر قابل‌توجهی در بهبود سطح امنیت منزل‌تان و حتی بالابردن سطح آسایش و راحتی زندگی‌تان داشته باشد. قفل‌های دیجیتالی با امکانات و تنوع بسیار در بازار عرضه‌شده‌اند که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را که به ایده‌آل شما نزدیک‌تر است انتخاب و خریداری کنید.

دستگیره دیجیتال رمزی

در این مدل که به قفل رمزی دیجیتال نیز شناخته می‌شوند با واردکردن کد چند رقمی اقدام به باز نمودن قفل کنید. این روش بازکردن درب برای افرادی که هنوز علاقه‌مند به داشتن کلید هستند و یا به دستگیره‌های هوشمند یا دستگیره‌های اثر انگشتی نتوانستند عادت کنند، شیوه خوبی خواهد بود.

دستگیره دیجیتال کارتی

در بعضی از قفل‌ها که پیشرفته‌تر هستند، دیگر برای بازکردن درب از کد استفاده نمی‌کنند؛ بلکه از کارت‌های الکترونیکی که به سیستم RFID مجهز هستند استفاده می‌شود. این کارت‌ها می‌تواند برای شخص یا گروهی از افراد در نظر گرفته شود.

دستگیره دیجیتال اثر انگشتی

اثر انگشت برای خیلی از افراد گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید، زیرا همه اعضای خانواده یا کارکنان سازمان شما می‌توانند اثر انگشت خود را ثبت کنند و دیگر نیازی به کارت و یا رمز عبور نباشد.

کافی است انگشت خود را بر روی اسکنر بایومتریک قرار دهید تا با بالاترین دقت و در کسری از ثانیه، اثر انگشت شما تشخیص داده شود و درب باز شود. باید توجه داشته باشید که فقط افرادی که اثر انگشت خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند درب را باز کنند؛ همین مورد در کنار سیستم‌های ضد هک و ضد پارازیت، باعث شده است که امنیت قفل‌های اثر انگشتی در مقایسه با دیگر مدل‌ها بالاتر باشد.

دستگیره دیجیتال فول‌آپشن

این نوع دستگیره‌ها با تمامی روش‌های گفته شده (رمز عبور عددی، رمزعبور الگویی، کارت یا تگ و اثرانگشت) امکان بازکردن درب را فراهم می‌کنند و می‌توان به‌صورت تکی یا ترکیبی از آن‌ها استفاده نمود؛ مثلاً برای باز کردن درب، علاوه بر اثر انگشت نیاز به واردکردن رمز عبور نیز باشد. قفل‌های دیجیتال هیوندای، از نوع فول‌آپشن هستند.

آیا نصب قفل دیجیتال روی درب‌های خانه‌ها صرفۀ اقتصادی دارد؟

قفل دیجیتال یکی از محصولاتی به‌حساب می‌آید که استفاده از آن رواج زیادی پیدا کرده است و در مکان‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما سؤالی که همواره پرسیده می‌شود این است که استفاده از قفل‌های دیجیتال در خانه‌ها و محل‌های سکونتی به‌صرفه است؟ در جواب باید متذکر شد که قطعاً استفاده از قفل دیجیتال درب ضد سرقت و به‌کارگیری دستگیره هوشمند درب ضد سرقت به‌صرفه خواهد بود؛ چراکه چنین تکنولوژی‌هایی امنیت را بالا می‌برند و احتمال هرگونه آسیب و خسارت ناشی از سرقت را کم می‌کنند. از همین جهت استفاده از آن‌ها یک انتخاب به‌صرفه به‌حساب می‌آید.

 همچنین برای سازندگان ساختمان نیز، استفاده از این قفل‌ها به‌عنوان یک آپشن، موجب بالارفتن قیمت ساختمان آن‌ها می‌شود.

اگر یک قفل دیجیتال با قابلیت اتصال به سیستم هوشمندسازی خانه تهیه کنید، می‌توانید سناریویی تعریف کنید که به‌محض بیرون رفتن از خانه یا محل کارتان، سیستم سرمایشی، گرمایشی، روشنایی و… خاموش شود و بدین شکل در هزینۀ انرژی مصرفی و زمان صرفه‌جویی کنید.

انتخاب بهترین قفل‌های دیجیتال برای نصب روی درب آپارتمان

مزایا استفاده از قفل دیجیتال را بررسی کردیم و تا حدودی با انواع آن آشنا شدیم. اکنون باید بدانید چه قفلی برای شما کاربردی‌تر است. برای مثال اول از هر چیزی باید بدانید که قرار است این محصول را برای کجا و چه مکانی استفاده کنید و سپس با توجه به جنس و اندازه درب، قفلی مناسب آن را انتخاب کنید.

برای انتخب بهترین قفل دیجیتال، لطفاً مقالۀ «نکات طلایی خرید قفل الکترونیکی» را بخوانید.

سخن پایانی

در این مقاله قفل دیجیتال را خدمت شما معرفی کردیم و اطلاعاتی را در رابطه با آن در اختیارتان قرار دادیم. همچنین به طور دقیق بیان کردیم که چرا استفاده از قفل دیجیتال بر روی درب‌های دوجداره یا چند جداره امنیت بیشتری را ایجاد می‌کند. با نصب دستگیره دیجیتال بر روی درب ضد سرقت، امنیت درب را به دلیل دوجداره بودن افزایش دهید و دست سارقین را از دسترسی به حریم خانه یا محل کار خود کوتاه کنید؛ بنابراین برای تأمین امنیت حداکثری، از قفل دیجیتال درب ضد سرقت باید استفاده کنید.

اکنون شما می‌توانید با اطلاعاتی که دارید، بهترین انتخاب را برای خرید یک قفل دیجیتال برای درب ورودی‌تان داشته باشید. چنانچه سؤالی داشتید، کارشناسان «گروه آمن» آمادگی مشاورۀ رایگان به شما را دارند.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (11)

  1. زهره ميرحيدري
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    تفاوت قفل ديجيتال اتاقي با دستگيره هوشمند در چيست؟؟

  2. زاكاني
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام. عرض ادب و احترام
    خيلي سپاسگزارم از مطالب خيلي مفيد و عالي تيم آمن
    موفق باشيد

  3. عبدلله روشني
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    در توضيحات شرايط لازم براي نصب قفل ديجيتال از كلمه بائو صحبت شد.لطفا در اين مورد بيشتر توضيح دهيد؟؟

  4. روزبه
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    قفل ديجيتال هيونداي به واي فاي هم متصل ميشود؟؟

  5. توسلي
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    لطفا درخصوص انواع سناريو هايي كه براي هوشمند سازي ساختمان ميتوان ترسيم نمود مطالب بيشتري بگذاريد

  6. مائده عابدي
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    درصورت وقوع زلزله يا … چگونه ميتوان در اينجور مواقع اضطراري سريع تر از درب مجهز به قفل ديجيتال خارج شد؟؟

  7. زهرايي
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    نصب و ارسال قفل هاي ديجيتال هيونداي رايگان است؟آيا فروش اينترنتي هم داريد؟

  8. حقاني
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    قفلهاي ديجيتال هيونداي تا چند سال خدمات پس از فروش ارائه ميكند؟؟

  9. ليلا
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    قفل ديجيتال قابل استفاده براي اماكن بيمارستاني و درماني هم موجود است؟

  10. فدايي
    1 تیر 1400 پاسخ

    عرض ادب و احترام
    تمامي روش هاي باز نمودن قفل ديجيتال از جمله اثر انگشتي،تگ و… در مورد تمام قفل ها وجود دارد؟؟؟

  11. فرهاديان
    1 تیر 1400 پاسخ

    سلام
    براي نصب قفل ديجيتال روي درب هايي كه ضخامت كمتري دارند چه راهكاري پيشنهاد ميكنيد؟؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.