مقالات قفل دیجیتال

12+1 ویژگی بهترین دستگیره دیجیتال درب ورودی

دستگیره دیجیتال هیوندای
دستگیره دیجیتال هیوندای

دستگیره دیجیتال (قفل‌ دیجیتال)، امروزه به انتخاب اصلی افراد تبدیل شده اند و شاهد استفاده از آن‌ها در بسیاری از محیط‌ها هستیم. این دستگیره‌ها علاوه بر زیبایی و شیک بودن، مزایا و کاربردهای دیگری نیز دارند؛ به طوری که همین موضوع باعث شده است از دستگیره‌های دیجیتال استفاده‌های بیشتری شود. به همین جهت در ادامه ویژگی هایی یک دستگیره دیجیتال استاندارد را برای شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید در زمان انتخاب، بهترین تصمیم را بگیرید.

دستگیره دیجیتال ، امروزه به انتخاب اصلی افراد تبدیل شده اند و شاهد استفاده از آن‌ها در بسیاری از محیط‌ها هستیم. این دستگیره‌ها علاوه بر زیبایی و شیک بودن، مزایا و کاربردهای دیگری نیز دارند؛ به طوری که همین موضوع باعث شده است از دستگیره‌های دیجیتال استفاده‌های بیشتری شود. به همین جهت در ادامه ویژگی هایی یک دستگیره دیجیتال استاندارد را برای شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید در زمان انتخاب، بهترین تصمیم را بگیرید. اگر می‌خواهید به راحتی وارد منزل یا دفترکارتان شوید کافی‌ست، یک بار قفل دیجیتال را امتحان کنید تا عاشق قفل بدون کلید شوید.

1)     بدنه و اسکلت مستحکم و با کیفیت

مسلماً انتخاب یک دستگیره هوشمند دیجیتالی که بدنه‌ای مستحکم و با کیفیت دارد، بر کارایی آن بی تاثیر نخواهد بود. دقت داشته باشید که وظیفه اصلی دستگیره دیجیتال ایجاد و حفظ امنیت به بهترین شکل است؛ حال اگر قفل شما کیفیت و جنس مناسبی نداشته باشد، مسلماً نمی‌تواند کارایی کافی را داشته باشد. دقت داشته باشید که بسیاری از قفل‌های دیجیتال تنها ظاهر خوبی دارند، اما نمی‌توانند امنیت را به خوبی تامین کنند. پس حتما در زمان انتخاب بهترین دستگیره دیجیتال به این موضوع توجه داشته باشید و یک قفل با جنس خوب انتخاب کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

2)     دستگیره دیجیتال با موتور الکتریکی

دستگیره و قفل‌های دیجیتالی که امروزه طراحی می‌شوند را می‌توان به طور کلی در دو دسته قرار داد:

  • دسته اول موتورهای الکتریکی دارند که در زمان باز کردن درب یا قفل نمودن آن، این موتورها زبانه‌های قفل را حرکت می‌دهند. این ویژگی موجب می شود تا پس از بستن درب، قفل به طور خودکار قفل شود و دیگر نگران قفل نشدن درب نباشید.
    دقت داشته باشید که در این مدل از دستگیره‌ها مصرف باتری اهمیت پیدا می کند، در قفل های استاندارد هیوندای با مهندسی دقیق، این مشکل وجود ندارد و مصرف باتری بسیار بهینه است. همچنین دستگیره‌هایی که چنین موتورهایی دارند، باید موتور قوی و بادوامی داشته باشند تا باز و بسته شدن درب به بهترین شکل انجام شود.
  • دستگیره‌های دسته دوم، موتوری برای حرکت قفل ندارند و زمانی که شما درب را باز یا بسته می‌کنید، تنها اهرم دستگیره با قفل درگیر می‌شود و پس از چرخش بین این دو درب باز خواهد شد. دقت داشته باشید که این مدل از دستگیره، نیروی خود برای باز و بسته شدن را توسط کاربر دریافت می‌کند و اگر کاربر فراموش کند، دستگیرۀ دیجیتالی را با حرکت مکانیکی قفل کند، درب باز می ماند و ریسک امنیتی بالا می رود.

3)     باتری پشتیبان و برق رسانی اضطراری

دستگیره‌های دیجیتال به طور معمول با استفاده از باتری قلمی آلکالاین کار می‌کنند و متناسب با کارایی که دارند، باتری قفل، مصرف و ضعیف می‌شود؛ به طوری که پس از مدتی باتری دیگر کار نخواهد کرد. از همین جهت شما باید باتری این قفل را عوض کنید؛ اما شرایطی را تصور کنید که به یک‌باره باتری دستگیره دیجیتال تمام می‌شود. حال در چنین شرایطی باید چه کاری انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، برندهای معتبر تولیدکننده دستگیره‌های دیجیتال مثل قفل دیجیتال هیوندای، «علاج واقعه قبل از وقوع کرده اند» و با قراردادن جایگاهی برای باتری پشتیبان (علاوه بر باتری های اصلی) و اعلام هشدار صوتی قبل از اتمام کامل باتری، از وضعیتی که باتری کار نکند، پیشگیری کرده اند.

همچنین، برای اطمینان کامل، شرکت های معتبر، بر روی دستگیرۀ خارجی نیز، محلی را تعبیه کرده‌اند که شما می‌توانید با اتصال یک باتری کتابی 9 ولتی آن را روشن کنید و سپس رمز یا کارت یا اثرانگشت خود را وارد کنید تا درب برای شما باز شود. چنین قفل هایی باید مجهز به سیستم ضدشوک الکترونیکی نیز باشند.

4)     کلید مکانیکی غیرقابل کپی

یکی دیگر از ویژگی بهترین دستگیره های دیجیتال را می‌توان برخورداری از کلید مکانیکی غیرقابل کپی در نظر گرفت. دقت داشته باشید که قفل هوشمند و دیجیتال هر چه که باشد، یک قطعه الکترونیکی است که با باتری کار می‌کند و امکان بروز مشکل برای آن در شرایط خاص وجود دارد. از همین جهت توصیه می‌شود که دستگیره درب دیجیتالی را انتخاب کنید که قابلیت پشتیبانی از کلید مکانیکی زاپاس را دارد.

5)     رمز ورود خیالی

شرایطی را تصور کنید که تصمیم به وارد کردن رمز ورود دارید، اما تعمیرکار، نصاب و هر فرد دیگری کنار شما ایستاده است و قصد ورود به منزل شما را دارد. حال اگر شما جلوی این فرد رمز را وارد کنید، مسلما شخص به رمز انتخابی شما پی می‌برد و امکان رخ دادن هر حادثه دیگری وجود دارد. حال در چنین شرایطی باید چه کاری انجام داد؟

اگر شما انتخاب خود را از بهترین دستگیره دیجیتال انجام دهید، برای آن حالتی در نظر گرفته شده به نام تابع خیالی. این ویژگی این‌گونه کار می‌کند که برای مثال رمز ورود شما از 123456 است. حال شما می‌توانید برای اینکه فرد به رمز شما پی نبرد، چند عدد را قبل و چند عدد را بعد از 6 رقم اصلی وارد کنید؛ مثلاً 952123456807.

در واقع رمز وارد کرده شما بین 10 تا 15 رقم می‌شود که در این حالت حفظ کردن آن برای فرد متقابل سخت خواهد شد؛ اما دستگیره دیجیتال می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد که این اعداد و ارقام به صورت خیالی وارد شده اند و رمز اصلی را از بین آن‌ها انتخاب می‌کند. همچنین این قابلیت موجب می شود، کسی از چربی باقی ماندۀ انگشتان تان بر صفحه کلید لمسی، نتواند پی به رمز شما ببرد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود در زمان خرید به این مسئله توجه داشته باشید و مطمئن شوید که انتخابتان در راستای بهترین قفل دیجیتال این ویژگی را دارد.

6)     پشتیبانی از سیستم اثر انگشت

در حال حاضر، اکثر دستگیره های دیجیتالی موجود در ایران، از قابلیت رمز و کارت بهره می برند، ولی انچه یک قفل دیجیتال را خاص می کند، وجود قابلیت اثرانگشت است. بنابراین از ویژگی‌هایی که می‌توان برای بهترین دستگیره دیجیتال در نظر گرفت؛ قابلیت پشتیبانی از سیستم اثرانگشت است.

امکان اسکن اثرانگشت شرایطی را برای کاربران ایجاد می‌کند که آن‌ها می‌توانند با استفاده از اثرانگشت خود قفل درب را باز کنند. دقت داشته باشید که سنسور اثرانگشت به کار رفته در دستگیره‌های دیجیتال در مقایسه‌ی با سنسورهای گوشی، از دقت بیشتری برخوردار هستند و امکان خطا برای آن‌ها به حداقل می‌رسد. به طور معمول شما می‌توانید 100 اثر انگشت بر روی دستگیره وارد کنید تا در زمان ورود درب با اثر انگشت شما باز شود. این قابلیت برای افرادی که مایل نیستند رمز عبور به خاطر بسپارند یا رمز عبورشان را فراموش می کنند و یا تگ (کارت) قفل دیجیتال خود را گم می کنند، بسیار مناسب است.

همچنین این قابلیت می تواند به صورت ترکیبی با رمز عبور یا تگ (کارت) ترکیب شود و ویژگی تأیید دو مرحله ای را فراهم کند. فعال کردن تأیید دو مرحله ای برای زمانی که به مدت طولانی از خانه یا محل کارتان دور هستید (مثل رفتن به مسافرت) پیشنهاد می شود.

7)     قفل شب بند (قفل حریم خصوصی)

یکی از ویژگی‌های بهترین دستگیره دیجیتال را می‌توان قفل شب بند در نظر گرفت. این ویژگی به گونه‌ای است که شما می‌توانید دستگیره را از داخل ببندید و کاری کنید که دیگر امکان باز کردن درب از بیرون وجود نداشته باشد، حتی اگر فردی رمز عبور، تگ یا اثرانگشت صحیح را وارد کند، نمی تواند قفل را باز کند. این ویژگی دقیقا همان امکانی است که برای درب‌های قدیمی در نظر گرفته می‌شد و افراد با این کار امکان دسترسی به محیط داخل خانه را به حداقل می‌رساندند.

8)     سیستم ضد تقلب الکترواستاتیک

سیستم ضد تقلب الکترواستاتیک از ویژگی‌های بهترین دستگیره دیجیتال به حساب می‌آید. این سیستم در واقع زمانی کاربرد دارد که فرد بخواهد با استفاده از انگشتی که خون در آن جریان ندارد، درب را باز کند. برای مثال می‌توان با انگشت قطع شدۀ صاحب خانه اشاره کرد. در چنین شرایطی این ویژگی مانع از باز شدن درب می‌شود.

9)     قابلیت اتصال به سیستم های هوشمندسازی ساختمان

بسیاری از دستگیره‌های دیجیتال ویژگی پشتیبانی از فناوری‌های خانۀ هوشمند، را دارند، که به آن ها «دستگیرۀ هوشمند دیجیتال» گفته می شود. این مدل از قفل‌ها به شرطی که از سیستم هوشمندسازی استاندارد و امنی، استفاده کنند، امنیت بالاتری را ایجاد می‌کنند؛ برای مثال شما می‌توانید نرم‌افزارهای مخصوصی را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید و سپس از طریق آن‌ها و از راه دور کنترل لازم را بر روی رفت و آمد خانه یا دفتر کارتان داشته باشید.

10)     قفل کودک و حیوانات

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند، خروج کودکان و حیوانات از محیط خانه و زندگی است. از این جهت مدل‌های استاندارد و معتبر دستگیره‌های درب دیجیتال، به شکلی طراحی‌شده‌اند که امکان قفل کودک را نیز دارند. این مدل قفل‌ها با توجه به سیستمی که دارند، مانع از خروج کودک و حیوانات می‌شوند. از همین جهت امنیت بیشتر کودک و حیوان شما حفظ می‌شود. این قابلیت توسط قفل مخصوصی از طریق دستگیرۀ داخلی قابل فعال کردن است.

11)     پشتیبانی از حالت وحشت و سایر سناریوهای اضطراری

برخی از دستگیره‌های دیجیتال و هوشمند حالتی دارند که می‌توانند آتش سوزی را تشخیص دهند و از همین جهت شرایطی را فراهم می‌سازند که ساکنین بتوانند در آن شرایط جان خود را نجات دهند. این قابلیت برای مواقعی است که آتش سوزی در داخل خانه اتفاق می افتد تا باعث سوء استفاده سارقین از این ویژگی نشود.

همچنین از سناریوهای اضطراری، مثل ویژگی های ضدسرقت، ضد شوک فیزیکی، ضدهک، ضد شوک الکترونیکی و… نیز پشتیبانی کند.

12)     قابلیت نصب دستگیره دیجیتال روی درهای موجود در بازار ایران

دستگیره های دیجیتال استاندارد علاوه بر درب ضدسرقت باید بر روی انواع استاندارد درب های چوبی، UPVC، پلی‌وود و…  که در بازار ایران موجود هستند نیز قابلیت نصب داشته باشند.

13)     دارای خدمات پس از فروش و گارانتی

گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله موضوعاتی به حساب می‌آید که اهمیت بسیاری دارد. در واقع از آنجایی که دستگیره‌های دیجیتال قطعاتی الکترونیکی هستند، امکان وجود مشکل برای آن‌ها وجود دارد. از همین جهت باید پشتیبان و خدمات پس از فروش واقعی وجود داشته باشد که این دسته از مشکلات را برطرف کند. متاسفانه امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند که گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند؛ بنابراین افراد با تهیه محصولات از این فروشگاه‌ها دچار مشکل می‌شوند و باید هزینه دوباره‌ای را در جهت برطرف مشکل بپردازند. از همین جهت توصیه می‌شود در ابتدا فروشگاه و محصول برندی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش را برای کاربران در نظر گرفته و شما می‌توانید با خیال راحت از محصولات آن‌ها استفاده کنید.

«گروه آمن»، به عنوان نمایندگی انحصاری دستگیره های دیجیتال هیوندای، خود را متعهد به ارائۀ بهترین خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات هیوندای می داند.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله ویژگی‌های بهترین دستگیره دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم و مواردی را در این راستا بیان کردیم. اگر شما به دنبال بالا بردن امنیت محیط زندگی یا کاری هستید و تصمیم دارید برای آن بهترین دستگیره هوشمند را تهیه کنید، توصیه می‌شود حتماً موارد ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید تا بتوانید یک خرید مطمئن و مناسب داشته باشید. در غیر این صورت امکان رخ دادن مشکلات مختلفی وجود خواهد داشت. همچنین پیشنهاد می کنیم در ادامه، دستگیره های هوشمند دیجیتال هیوندای را مشاهده کنید و در صورت نیاز از مشاوران «گروه آمن» به صورت رایگان، بهترین مشاوره های فنی را دریافت نمایید.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (12)

  1. ساغري
    30 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    قفل هاي ديجيتال هيونداي با باتري كار ميكنه يا برق؟؟

  2. صبا
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    دستگيره هاي هوشمند هيونداي روي درب هاي فلزي هم نصب ميشوند؟

  3. عيوبي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آيا هر گونه خرابي قطعات قفل ديجيتال شامل گارانتي ميشود؟

  4. مينايي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    خيلي عاليييي و مفيد بود
    سپاس

  5. جلال
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    ممنون از مطلب خوبي كه نوشتيد.لطفا در مورد سيستم ضد شوك قفل هاي ديجيتال بيشتر توضيح بدهيد.
    سپاس

  6. نادر آي تي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    باتوجه به اتصال قفل هاي ديجيتال به اينترنت ، امكان نفوذ هكرها به آن و باز نمودن درب امكان پدير است؟

  7. زينب راستي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    تفاوت قفل ديجيتال مدل دستگيره اي و پول و پوش در چيست؟

  8. كيواني
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    تشكر از مقاله ي خيلي خوبتون.
    درمورد كاركرد كليد مكانيكي غير قابل كپي اطلاعات بيشتري ارائه نماييد.

  9. جعفري
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    براي خريد قفل ديجيتال در ساير شهرها به چه صورت بايد اقدام كنيم؟

  10. حلما شجاعي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    مدل ٧٣٩٠ با رنگ طلايي و مشكي موجود هست؟

  11. خليلي
    30 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    درصورتي كه قفل ديجيتالي با قفل شب بند بسته شود آيا با كليد مكانيكي نيز باز نميشود؟

  12. RafaelSlela
    1 تیر 1400 پاسخ

    Hello,

    Download Music Scene Releases: https://0daymusic.org
    Genre: Dance, Electro, House, Techno, Trance, Pop, Rock, Rap…

    Best regards, Rafael
    0DAY MP3s

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.