مقالات قفل دیجیتال

7 عاشق دستگیره درب دیجیتال را بشناسید

دستگیره درب دیجیتال هیوندای
دستگیره درب دیجیتال هیوندای

با توسعه علم و فناوری، دنیا در حال پیشرفت و مدرن شدن است. همین‌طور هوشمندسازی منازل نیز جزئی از این مسیر توسعه به‌حساب می‌آید. در ایران و در دهۀ اخیر، پروژه‌های هوشمندسازی منازل بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از سوی سازندگان ساختمان و معماران حرفه‌ای توجه ویژه‌ای به آن شده است. همچنین، استفاده از دستگیره درب دیجیتال در هوشمندسازی ساختمان به یکی از مواردی تبدیل شده است که بسیار شاهد استفاده از آن هستیم؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت این مدل دستگیره در آینده‌ای نه‌چندان دور، جایگزین دستگیره‌های سنتی می‌شود؛ همان‌طور که زمانی درب پارکینگ ریموت‌دار یک ویژگی خاص برای ساختمان‌ها بود، اما در حال حاضر اکثر مجتمع‌های ساختمانی و خانه‌ها به آن مجهز هستند و به یک نیاز ضروری و عادی تبدیل شده است.
 دستگیره درب هوشمند علاوه بر آنکه امنیت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند، شرایط را برای ساکنین نیز آسان می‌سازد. بین دستگیره‌های مدرن و سنتی تفاوت‌های زیادی دیده می‌شود؛ اما نکته اینجاست که هر دوی آن‌ها یک هدف دارند و آن اجازه ورود به افرادی خاص و مانع از ورود غیر است؛ ولی وقتی متوجه می‌شویم طبق آمار نهادهای انتظامی، اکثر سرقت‌ها از طریق بازکردن خود قفل‌های سنتی و نه شکستن درب انجام می‌شود، اینجاست که نیاز به قفل دیجیتالی بسیار ضروری می‌شود. همچنین، با رهایی از کلید یا نگرانی از گم‌شدن آن‌ها، ساکنین تنها با استفاده از رمز عددی، رمز الگویی، کارت (تگ) یا اثر انگشت به‌آسانی وارد خانه می‌شوند.
از طرفی، دامنۀ کاربرد قفل‌های هوشمند به‌قدری گسترده است که هر فردی با هر نیازی قادر است از این کالا استفاده نماید؛ ولی ما در ادامه تعدادی از افرادی که به‌احتمال بسیار زیاد به قفل دیجیتال نیاز پیدا خواهند کرد را آورده‌ایم.

قفل دیجیتال برای این 7 گروه واجب است:

  1. 1- اگر سازندۀ ساختمان هستید و قصد فروش با قیمت بالاتر آن را دارید

یکی از شگردهای تأثیرگذار در فروش و جذب مشتری برای فروش خانه با قیمتی بالاتر، هوشمندسازی منازل است که به‌خاطر مجهز و مدرن بودن منزل شما و ایجاد رفاه و آسایش، مشتریان، گرایش بیشتری به خرید خانه شما پیدا می‌کنند.

در نظر داشته باشید خانه‌های هوشمند گزینه مناسبی برای بسیاری از افرادی است که دنبال امنیت، راحتی، لوکس بودن و تکنولوژی هستند. شما می‌توانید با استفاده از دستگیره درب دیجیتال، با اختصاص بودجه کمی، ارزش بیشتری به منزل و مشتری خود ببخشید و آن را با قیمت بیشتری به فروش برسانید.

  1. 2- صاحب‌خانه‌هایی که نمی‌خواهند با هر مستأجر قفل خانه را تعویض کنند

یکی از مشکلات صاحب‌خانه‌ها و افرادی که منزل خود را اجاره می‌دهند، بحث عوض‌کردن قفل‌ها، بعد از رفتن هر مستأجر است. متقابلاً مستأجرهایی که منزل جدید را اجاره می‌کنند، دوست دارند، کلید قفل محل جدید را فرد دیگری نداشته باشد تا خیالشان از لحاظ امنیت منزل خود راحت باشد. از همین جهت شما می‌توانید با تهیۀ دستگیره درب دیجیتال کار خود را برای همیشه راحت کنید. قفل‌های دیجیتال به دلیل قابلیت تغییر آسان و سریع رمز عبور و یا اثر انگشت این امکان را میسر می‌کنند که شما به‌جای عوض‌کردن قفل درب‌ها، رمزها و اثر انگشت‌های قدیمی را با رمز و اثر انگشت‌های جدید جایگزین کنید.

جالب است بدانید در کشورهای توسعه‌یافته مثل کره جنوبی که اکثر خانه‌ها اجاره‌ای است، دلیل اصلی استقبال مردم از قفل‌های دیجیتال همین راحتی تعویض رمز عبور یا اثر انگشت بدون عوض‌کردن کل قفل درب، است.

  1. 3- اگر هتل دارید و یا اماکن اقامتی را مدیریت می‌کنید

یکی از موارد به‌کارگیری دستگیره درب دیجیتال، هتل‌ها و اماکن اقامتی عمومی هستند. احتمالاً بیشترین برخورد ما با این قفل‌های دیجیتال در هتل‌ها بوده است. اگر شما صاحب هتل هستید و می‌خواهید خیال‌تان از امنیت مسافران و وسایل‌شان راحت شود، بهترین انتخاب برای شما استفاده از دستگیره‌های درب دیجیتال است. قفل‌های دیجیتال مانند یک دستیار امنیتی و قابل‌اعتماد برای شما کار خواهند کرد.

علاوه بر امنیت بالا، این قفل‌ها دارای سنسورهای مختلفی هستند؛ مانند سنسور حریق که در مواقع اضطراری کمک بزرگی به شما می‌کنند؛ برای مثال شما می‌توانید با تنظیم کردن قفل‌ها، در مواقع اضطراری همه درب‌ها را تنها با یک کلیک باز کنید تا خروج افراد از اتاق‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

یکی از پراستفاده‌ترین قفل‌های دیجیتالی برای هتل‌ها، قفل هتلی دیجیتال است که نمونۀ اجرای آن توسط «گروه آمن» را در تصاویر ذیل که مربوط به طراحی و نصب قفل هتلی دیجیتال هیوندای در «هتل فیروز اصفهان» است، مشاهده می‌کنید. این قفل‌ها علاوه بر رمز عبور با استفاده از کارت (تگ) باز می‌شوند.

  1. 4- اگر مدیریت کسب‌وکار برعهدۀ شماست

از کاربردهای قفل درب هوشمند می‌توان به استفاده در مراکز پر رفت‌وآمد و شلوغ مانند ادارات و مراکز تجاری اشاره کرد که علاوه بر حفظ امنیت مجموعه کسب‌وکار شما، می‌تواند امکانات زیادی جهت مدیریت کارمندان را نیز در اختیارتان قرار دهد. به این صورت که در برخی از قفل‌های دیجیتال امکان گزارش‌گیری از رفت‌وآمدها وجود دارد. همچنین اگر قفل هوشمند دیجیتال داشته باشید، با بهره‌گیری از قابلیت اتصال به گوشی هوشمند شما قادر خواهید بود علاوه برداشتن گزارش رفت‌وآمدها به‌صورت آنلاین و در لحظه از ورود و خروج‌ها با مطلع شوید. همچنین، امکان ردیابی تمام عبور و مرورها بر اساس شناسه‌های تعریف شده کاربران در اختیار شما قرار می‌گیرد و این‌چنین شما خواهید فهمید هر یک از کارمندانتان چه ساعتی وارد و چه ساعتی خارج‌شده‌اند.

  1. 5- اگر خانه هوشمند دارید

این روزها بحث امنیت، نگرانی بسیاری از افراد است. همه به‌نوعی دوست داریم در محیطی امن و آرام زندگی کنیم و یا زمانی که می‌خواهیم برای مدتی محل زندگی خود را به‌قصد مسافرت ترک کنیم، این زمان را از جهت امنیت ورود و خروج افراد ناشناس به منزل خود، با خیالی آسوده سپری کنیم. قفل درب دیجیتال مانند نوعی نگهبان برای حفاظت از منزل شما کار خواهد کرد که با قابلیت اتصال به اینترنت، اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هوشمندسازی منازل یکی از مواردی است که امروزه در صنعت ساخت‌وساز به آن می‌پردازند و یکی از امتیازهای درجه‌بندی امکانات به‌حساب می‌آید. قفل درب دیجیتال نیز یکی از گزینه‌های هوشمندسازی منازل به‌حساب می‌آید. با این قفل‌ها امکان مدیریتی هوشمند، از راه دور نیز برایتان میسر می‌شود. با توضیحاتی که داده شد، متوجه شدید تغییر یک قفل تا چه اندازه می‌تواند در روند زندگی شما تأثیرگذار باشد، یک تغییر کوچک، شما را از زندگی سنتی به مدرن ارتقا می‌دهد و حتی در قیمت منزل شما نقش مهمی را نیز ایفا می‌کند.
می‌توانید با زدن دکمۀ درخواست مشاوره رایگان، هوشمندسازی خانه را از درب خانه شروع کنید.

  1. 6- افراد علاقه‌مند به فناوری (گیک‌های تکنولوژی)

افرادی که آخرین گجت‌های هوشمند مثل جدیدترین ساعت هوشمند، گوشی موبایل هوشمند و… استفاده می‌کنند، با دیدن قفل هوشمندی که با آن می‌توانند درب منزل یا دفتر کارشان را از راه دور باز کنترل کنند یا آن را با اثر انگشت یا رمز باز کنند بسیار لذت می‌برند. حتماً شما خودتان جزء این افراد هستید یا دوستانی دارید که این‌چنین هستند. حس شیرین باز شدن درب خانه یا محل کار با اثر انگشت، لذتی است که برای شما آرزومندیم.

  1. 7- افراد با بیماری‌های خاص مثل وسواس و فراموشی

افرادی که با اختلال وسواس فکری – عملی (OCD)  زندگی می‌کنند ، اغلب احساس نیاز به انجام کارهای روزمره مانند شستن دست ها، شمردن اشیاء یا بررسی قفل بودن درب می‌کنند.

این افراد تقریباً چند بار کار خود را انجام می‌دهند و نمی‌توانند به‌خاطر بیاورند که آیا در را قفل کرده‌اند و بنابراین باید برگردند و مجدداً از بسته بودن درب مطمئن شوند. نگرانی آن‌ها متوقف نخواهد شد تا زمانی که به طور قطعی از رفع مشکل خود مثل بسته بودن درب مطمئن شوند.

اما با نصب یک قفل هوشمند دیجیتال که از طریق تلفن هوشمند قابل‌کنترل است، تکنولوژی به کمک این افراد آمده است تا بتوانند مثل مردم عادی زندگی کنند. اینکه این افراد فقط با نگاه‌کردن به گوشی خود احساس راحتی کنند واقعاً آرامش‌دهنده است.

همچنین افرادی که همواره به دلیل بیماری آلزایمر یا فراموشی ناگهانی وسایل همراهشان مثل کلید درب را جا می‌گذارند نیز، با داشتن قفل دیجیتال برای همیشه از نگرانی بابت جا گذاشتن کلید درب خلاص می‌شوند.

دستگیره دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

قفل دستگیره دارای زبانه‌ای است که به کمک دستگاه اکتیواتور به یک موتور کوچک که در چارچوب درب قرار داده شده، متصل می‌شود. این موتور تنها زمانی فعال خواهد شد و توانایی انجام باز و بسته شدن درب را خواهد داشت که یک سیگنال الکتریکی خاصی را دریافت کند. تولید و ارسال این سیگنال، بر اساس نوع دستگیره درب هوشمند است؛ به‌طوری‌که در صورت وارد نمودن رمز صحیح، سیگنالی به موتور ارسال شده و در نتیجه این سیگنال باعث باز شدن درب می‌شود.

قفل دستگیره درب دیجیتال

قفل دستگیره درب دیجیتال همان دستگیره‌ای با قفل دیجیتال است. دستگیره درب الکترونیکی شامل قفل‌های مکانیکی سنتی و قفل‌های هوشمند است و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه دسترسی ورود به ساختمان به نظر می‌رسد. دستگیره درب دیجیتال دو قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد و برای اینکه قفل به‌درستی کار کند، باید دو بخش عملکرد صحیحی داشته باشند؛ در غیر این صورت قفل به‌درستی کار نخواهد کرد.

 سخت‌افزار این نوع قفل‌های دیجیتال شامل بدنه داخلی و خارجی، مغزی قفل درب، سیلندر کلید اضطراری، دریچه سنسور و دیگر بخش‌ها است. بخش نرم‌افزار این قفل‌ها نیز وظیفه ذخیره‌ساز، تجزیه‌وتحلیل اطلاعات را برعهده دارد. از مزایای دستگیره درب دیجیتال می‌توان به تقویت حفاظت ورودی ساختمان‌ها و کنترل خانه یا محل کار از راه دور اشاره کرد و از همین جهت برای افرادی که به دنبال چنین موضوعی هستند، مناسب به نظر می‌رسد.

مزیت اصلی دستگیره درب دیجیتال

1.    امنیت بالای دستگیره دیجیتال

قفل‌های دیجیتال مزیت‌های بالاتری نسبت به قفل‌های سنتی دارند و آن هم امنیت بالای این قفل‌های است. قفل‌های دیجیتال دارای رمز عبور هستند و همین مورد باعث شده امنیت آن‌ها بالاتر برود. به همین دلیل سرقت و کپی‌کردن کلید سودی نخواهد داشت، مگر اینکه شما رمز عبور خود را در اختیار فرد دیگری قرار داده باشید. پس طبیعتاً بدون داشتن رمز عبور، امکان بازکردن این قفل وجود ندارد.

استفاده از یک گوشی هوشمند به لیست گوشی‌های قابل‌اعتماد قفل، بدون کسب اجازه از صاحب‌ملک، کار را دشوار می‌کند. استفاده از موارد ایمنی دیگر به شما این امکان را می‌دهد که امنیت قفل دیجیتال خود را به نحو احسنت بالا ببرید. به طور نمونه استفاده از اثر انگشت که کپی‌کردن آن تقریباً محال است. این‌ها از مواردی هستند که امنیت قفل شما را تضمین می‌کنند.

اگر شما هنوز به دنبال امنیت بالاتری برای قفل دیجیتال خود هستید، بهتر است به وجود سیستم‌های ضد هک، ضدسرقت و دارابودن هشدارهای صوتی و سناریوهای شرایط اضطراری این قفل‌ها در کنار یک درب ضدسرقت و یک دوربین مداربسته نیز توجه کنید.

2.    سرعت و راحتی دستگیرۀ دیجیتال

به طور مثال فرض کنید که خرید کرده‌اید و دستتان پر است و قصد بازکردن درب را دارید، پس باید خریدها را زمین بگذارید و دسته‌کلیدتان را در بیاورید و به دنبال کلید موردنظر خود بگردید و آن را داخل قفل بچرخانید تا درب باز شود. فرض کنید اگر درب منزل شما مجهز به قفل دیجیتال باشد، در این صورت کافی است گوشی‌تان به قفل درب نزدیک کنید تا به‌صورت خودکار درب برای شما باز شود. همان‌طور که می‌دانید قفل هوشمند دیجیتال به راحت‌تر شدن زندگی شما کمک می‌کند؛ پس از آن‌ها استفاده کنید و شرایط را برای خود ساده سازید. مطمئن باشید که شما نیز، عاشق قفل بدون کلید به دلیل ایجاد راحتی و سرعت در رفت‌وآمد خواهید شد.

3.    زیبایی و لاکچری بودن

آنچه در اولین نگاه به منزل یا شرکت شما به چشم می‌آید درب آن‌ها است. یک درب زیبا با یک قفل دیجیتال، حس لوکس بودن و زیبایی را در افراد ایجاد می‌کند.

یکی از مواردی که سبب تهیه نکردن قفل دیجیتال توسط افراد می‌شود، «قیمت» آن است. با پیشرفت روزافزون فناوری و تکنولوژی، روزی می‌رسد که در آن استفاده از دستگیره درب دیجیتال از ملزومات مهم زندگی روزمره به‌حساب آید. البته در حال حاضر، بازار تکنولوژی و فناوری این قفل‌ها هنوز محدود است و زمان نیاز دارد تا علم مربوط به این دستگیره درب دیجیتال همه‌گیر شود و تمام قشر جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. اما وقتی بدانیم خسارت ناشی از سرقت بسیار بیشتر از قیمت یک قفل دیجیتال است، هزینه‌کردن روی یک قفل دیجیتال هوشمند، سرمایه‌گذاری بر روی امنیت محسوب می‌شود و صرفۀ اقتصادی پیدا می‌کند.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید، انواع قفل دیجیتال توانسته زندگی مدرن و امنیت اماکن را تقویت کند تا در آن تحولات اساسی ایجاد شود. به همین خاطر به‌سرعت محبوبیت پیدا کرده و در حال حاضر، در بسیاری از خانه‌های مسکونی و شرکت‌ها از دستگیره درب دیجیتال استفاده می‌کنند. این قفل‌های دیجیتال و هوشمند آن‌قدر توانایی‌های زیاد و وسیعی دارند که هرکسی با هر سطح توقعی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم، به دستگیره درب دیجیتال احتیاج پیدا خواهید کرد.

اکنون اطلاعات لازم را در اختیار دارید و می‌توانید بهترین استفاده را از چنین تکنولوژی ببرید. «گروه آمن» آمادۀ پاسخ‌گویی به سؤالات شما در قسمت نظرات و همچنین «مشاوره رایگان» هستند.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (11)

  1. نادریان
    27 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام و احترام
    لطفا در خصوص هوشمند سازی ساختمان و خانه اطلاعات بیشتری ارائه دهید. اگر نمونه ای از این موارد را دارید نمایش دهید.
    باسپاس

  2. امیدیان
    27 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    آیا برای تعویض رمز عبور یا اثر انگشت نیاز به کارشناس فنی دارد یا خود شخص هم میتواند این کار را انجام دهد؟

  3. نازنین نادیان
    27 خرداد 1400 پاسخ

    سلام و عرض ادب
    باتوجه به اینکه قفل‌های دیجیتال دارای رمز عبور هستند و امنیت آن‌ها بالاتر است و سرقت و کپی‌کردن کلید سودی ندارد، درصورت فراموشی رمز قفل باید چه اقدامی انجام داد؟

  4. محمدی
    27 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام و سپاس از مطلب خیلی خوبی که گذاشتین
    کجا میتونم جدیدترین مدل های قفل دیجیتال هیوندای رو ببینم؟

  5. سارا آهنگری
    27 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آیا تمامی مدل های قفل دیجیتال هیوندای به وای فای متصل میشوند؟

  6. ژاله
    27 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آیا قفل های هوشمند و دیجیتالی قابلیت ارائه گزارش ورود و خروج افراد را در بازه های زمانی مشخص دارا میباشند؟و اگر پاسخ مثبت است این کار به چه صورت امکان پذیر است؟

  7. طهماسبی
    27 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    آیا قفل دیجیتال هیوندای اپلیکشن موبایلی هم دارند؟اندروید یا ios ؟

  8. رضا
    27 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    بسیار سپاسگزارم بابت مطلب خیلی خوبی که گذاشتین.من چون خیلی فراموش کار هستم و اکثرا کلید خونه را جا میگذارم این نوع قفل دیجیتالی بسیار به‌دردم میخوره.
    ممنون

  9. شهسواری
    27 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    درصورت وارد کردن ضربه سنگین به قفل امکان شکستن و باز شدن درب توسط سارق وجود دارد؟

  10. زینب سادات اطیابی
    27 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    لطفا در خصوص سنسور حریق و چگونگی عملکرد آن در موقع آتش سوزی بیشتر توضیح بدهید.
    باسپاس

  11. برنا
    27 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام و احترام
    باتوجه به اتصال قفل های هوشمند به اینترنت، آیا امکان هک آن توسط هکرها و ایجاد اختلال در آن وجود دارد؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.