مقالات قفل دیجیتال

بهترین برند قفل دیجیتال کدام است؟

بهترین برند قفل دیجیتال

همان‌طور که زمانی تلفن‌های قدیمی جای خود را به تلفن‌های هوشمند دادند، قفل‌های دیجیتال جایگزین قفل‌های معمولی شدند. در کشورهای پیشرفته مانند کره جنوبی و ژاپن صددرصد درب‌های اماکن مسکونی و اداری دیجیتال هستند؛ اما دلیل این استقبال از قفل‌های دیجیتال چیست؟ چگونه بهترین برند قفل دیجیتال را پیدا کنیم؟

مهم‌ترین دلیل انتخاب قفل‌های دیجیتالی، امنیت فوق‌العاده آن‌ها در کنار ایجاد سهولت در رفت‌وآمد و لوکس بودن در عین دوام بالای آن‌ها است؛ در واقع عوامل مختلفی امنیت این قفل‌ها را ارتقا می‌بخشد. قفل دیجیتال دارای سیستم الکترومکانیکی خاصی است که با هر بار بسته شدن درب، دوزبانه فولادی به طور کاملاً خودکار درب را مجدداً قفل می‌کنند. همچنین قفل‌های دیجیتال غیر قابل هک هستند؛ زیرا به هیچ‌یک از وسایل دیجیتالی متصل نمی‌شوند و سناریوهای امنیتی منحصر‌به‌فردی دارند. از طرفی، خلاصی از کلید و آسانی در ورود و خروج، موجب گشته تا این قفل‌ها رضایت تمام کاربران را به خود جلب کنند.

اما، یافتن قفل‌های دیجیتالی استاندارد و باکیفیت، شاید یک چالش بزرگ برای آن دسته از افرادی باشد که اطلاعات درستی درباره این قفل‌ها ندارند. باتوجه‌به گستردگی شرکت‌های سازنده و فزونی برندها و مارک‌های تقلبی در بازار، ما در این مطلب با بررسی‌های تخصصی خود به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها چند برند مرغوب در بازار وجود دارد که یکی از آن‌ها قفل دیجیتال هیوندای است.

قفل هوشمند هیوندای، دارای نمایندگی انحصاری «گروه آمن» از شرکت هیوندای تلکام کره جنوبی است و پشتیبانی و خدمات پس از فروش این محصول مرغوب توسط «گروه آمن» به‌صورت تخصصی انجام می‌گیرد. برای آشنایی با این قفل باکیفیت ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

چرا هیوندای به‌عنوان بهترین مارک قفل دیجیتال درب ضد سرقت شناخته می‌شود؟

قفل امنیتی هیوندای، به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام «عملکرد هراس» و «سیستم ضد شوک»، به‌عنوان ایمن‌ترین قفل دیجیتالی موجود در بازارهای جهانی شناخته می‌شود. اگر نگاهی به سایر قفل‌های دیجیتالی در بازار بیندازید، خواهید دید که مشکلاتی مثل موارد ذیل را دارا هستند:

  • اغلب آن‌ها خیلی زود توسط سارقین هک یا از کار انداخته می‌شوند؛
  • دوام و مقاومت بسیار پایینی دارند؛
  • در طراحی ضعیف هستند؛
  • سناریوهای لازم برای شرایط اضطراری در آن‌ها پیش‌بینی نشده است؛
  • قابلیت‌هایی مثل ضد شوک بودن یا ضدضربه بودن آن‌ها در حد حرف است؛
  • اسکنر اثر انگشت و صفحۀ لمسی ضعیفی دارند؛
  • از تکنولوژی‌های نوظهوری استفاده می‌کنند که هنوز فاکتورهای امنیتی آن‌ها بررسی اثبات نشده است. این موارد جزء شگردهای تبلیغاتی هستند و اغلب دچار خطاهای فاحش امنیتی هستند؛ مثل اسکن کف دست یا اسکن صورت.

این مسائل در قفل‌های «گروه آمن»، به‌ویژه در سری‌های 60 و 70 مثل قفل دیجیتال هیوندای مدل HDL–7390SK، حل شده است. البته، در کنار این قفل‌های دیجیتال، رعایت مواردی مثل نصب قفل دیجیتال روی درب ضدسرقت ضریب امنیتی بالاتری را ایجاد می‌کند.

عملکرد قفل‌های هوشمند هیوندای نسل جدید

عملکرد این قفل‌ها بسیار ساده و درعین‌حال حرفه‌ای است و از طریق واردکردن رمز عددی یا رمز الگویی یا تگ (کارتRFID ) بازو بسته می‌شوند؛ همچنین دسترسی از طریق اثر انگشت نیز به امنیت این قفل‌ها اضافه کرده و آن‌ها را از بسیاری از قفل‌های موجود در بازار متمایز ساخته است.

 البته، هنگام واردکردن رمز یا اثر انگشت باید دقت کرد؛ زیرا در صورت اشتباه واردکردن رمز بیش از 5 بار سیستم قفل به‌صورت خودکار مسدود شده و ممکن است دسترسی شما را برای مدتی قطع کند (در این حالت، راهکار امنی پیش‌بینی‌شده که امکان بازکردن مجدد درب توسط مالک، به‌راحتی وجود دارد).

 این قفل‌ها قابلیت ذخیره تا 100 اثر انگشت منحصربه‌فرد را داشته و امکان حذف اثر انگشت‌های غیرضروری را نیز برای کاربران فراهم می‌کنند.

آشنایی با مزایای بهترین برند قفل دیجیتالی (HYUNDAI)

به‌طورکلی قفل‌های دیجیتال هیوندای که در ادامه تصویر تعدادی از آن‌ها را می‌بینید، از نظر امکانات خاص (مثل اسکن اثر انگشت، سناریوهای ضدسرقت و ضد هک، سناریوهای اضطراری، ارتباط با خانه هوشمند و…)، سازگاری با درب‌های ایرانی، کاربری آسان، کیفیت مغزی قفل، ویژگی‌های امنیتی، کیفیت متریال، طراحی و قیمت، نظر اکثر متخصصان امنیتی، طراحان محصولات صنعتی، ساختمان‌سازان حرفه‌ای و مصرف‌کنندگان را در سطح دنیا و ایران به خود جلب کرده‌اند .

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که این قفل‌ها دارند، داشتن سیستم ضد شوک الکترونیکی تا 30 هزار ولت است؛ به‌طوری‌که اگر افراد به سفرهای طولانی‌مدت بروند دیگر دغدغه‌ای از بابت امنیت و نفوذ سارقین به منزل را ندارند. معمولاً، سارقین با اعمال شوک الکتریکی سعی در ازکارانداختن سیستم و آژیر قفل دارند که وجود سیستم ضد شوک، مانع این کار شده است.

همچنین سیستم ضد شوک فیزیکی، مانع ازکارانداختن یا شکستن قفل دیجیتال هیوندای می‌شود و در صورت ضربۀ بسیار قوی و شدید، درب به طور کامل قفل می‌شود تا مالک با روش‌های پیش‌بینی شده درب را باز کند.

از دیگر مزایای قفل‌های درب ضد سرقت هیوندای، می‌توان به قابلیت «عملکرد هراس» و «خروج اضطراری» اشاره کرد. به‌طوری‌که بازکردن درب تنها با استفاده از دستگیره قابل انجام است. در مدل‌های سری 60 و 70 هیوندای، وقتی دمای محیط داخلی خانه (و نه خارج خانه) هنگام آتش‌سوزی 65 درجه سانتی‌گراد یا بیشتر باشد، عملکرد درب به‌گونه‌ای می‌شود که در حالت باز یا هشداردهنده قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مزایای قفل‌های امنیتی هیوندای، محدودکردن قفل، پس از 5 بار تکرار رمز عبور به‌اشتباه است. این قفل‌ها دارای کدهای فراوانی هستند که امکان رمزگشایی (Decoding) و هک کردن آن‌ها را عملاً غیرممکن می‌کند. اگر از این قفل‌ها استفاده کنید خیالتان از بابت امنیت راحت باشد؛ البته ناگفته نماند که درب ورودی شما نیز باید کاملاً ضد سرقت و غیر قابل ضربه باشد؛ در غیر این صورت، بهترین برند قفل دیجیتالی و هوشمند نیز نمی‌تواند امنیت خانه شما را تأمین کند.

از دیگر مزایای این قفل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اتصال به سیستم هوشمندسازی ساختمان (خانگی و شرکتی)،
  • بازکردن و کنترل قفل هوشمند با تلفن همراه،
  • امکان باز نمودن قفل از طریق کنترل از راه دور (Remote Control)،
  • امکان ازکارانداختن کارت یا ریموت کنترل قفل دیجیتال هیوندای، در صورت مفقود شدن آن،
  • امکان ایجاد کد یکبار مصرف برای مهمان یا … ،
  • رمز ترکیبی یا دومرحله‌ای مثلاً رمز عددی به همراه اثر انگشت یا کارت برای افزایش امنیت،
  • قفل شدن خودکار درب با مکانیزم الکترونیکی،
  • کم‌حجم و سبک بودن کارت‌های RFID مربوط به قفل‌های دیجیتال هیوندای که به‌صورت تگ بوده و حمل آن‌ها را بسیار ساده کرده است؛
  • ظاهری زیبا و شکیل همراه با استفادۀ راحت و از همه مهم‌تر مقاومت و دوام بالا،
  • هشدار صوتی در صورت ضعیف شدن باتری‌ها و وجود باتری پشتیبان،
  • وجود منبع تغذیه اضطراری در قفل دیجیتال هیوندای برای مواقع ضروری،
  • وجود کلید مکانیکی غیر قابل کپی برای مواقع اضطراری،
  • بهترین گزینه برای کودکان و سالمندان،
  • مقاوم بودن در برابر حرارت تا دمای ۸0 درجه سانتی‌گراد و مقاوم بودن در برابر شوک الکتریکی تا 30000 ولت،
  • تشخیص هویت فرد با شناسایی اثر انگشتی که قبلاً به دستگاه شناسانده شده است؛
  • دارای ساده‌ترین تنظیمات راه‌اندازی با آموزش 3 دقیقه‌ای، مناسب برای تمام سنین (از کودکان تا افراد مسن)،
  • مدل‌های متنوع برای کاربری‌های متفاوت، مثل کاربری‌های مسکونی (خانه‌های ویلایی، باغ‌ها، آپارتمانی و…)، تجاری (هتلی، باشگاهی و…) و سازمان‌ها (اداری، شرکتی، آموزشی و…)،
  • عدم نیاز به حمل کردن دسته کلید و سایر کلیدهای قدیمی.

انواع قفل‌های دیجیتالی هیوندای

در این بخش ۵ مورد از بهترین قفل‌های هیوندای را به شما معرفی می‌کنیم که هرکدام عملکرد و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارد. برای مشاهده مزایا و قابلیت‌های هرکدام روی آن‌ها کلیک کنید تا به صفحه مربوطه هدایت شوید.

به‌طورکلی قفل‌های دیجیتالی هیوندای دارای انواع مختلفی نظیر اثر انگشتی، کارتی، رمزدار و … با دستگیره‌های متنوع کلاسیک، پوش‌وپول و بدون دستگیره (اتاقی یا هتلی) هستند. بهترین مدل‌های قفل دیجیتال هیوندای این پنج مورد هستند که البته نمونه مدرن آن یعنی مدل HDL-7390SK که به آن اشاره کردیم، نیز جزء باکیفیت‌ترین و امن‌ترین آن به شمار می‌رود.

عوامل مؤثر بر قیمت قفل دیجیتال

متأسفانه باتوجه‌به نوسانات شدید بازار ارز و تحریم‌های ظالمانه، امکان قیمت‌گذاری به‌صورت ثابت روی این محصولات نیست. اما عوامل مؤثر زیادی در تعیین قیمت این قفل‌ها و دستگیره‌های امنیتی نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • برند و کشور سازندۀ قفل
  • امکان اتصال به سیستم هوشمندسازی ساختمان
  • انواع روش‌های ورود یا Access Control در قفل‌های الکترونیکی دیجیتال (کارتی، اثر انگشتی و …)
  • نوع دستگیره قفل
  • تعداد کدها و اثر انگشت‌های قابل ذخیره کردن
  • اندازه و ارتفاع قفل
  • تجهیزات جانبی قفل
  • امکانات جانبی قفل
  • کیفیت بدنۀ قفل و نوع متریال آن
  • کیفیت، نوع و مدل زبانه الکتریکی قفل
  • وجود وضعیت‌های اضطراری ورود در قفل‌های دیجیتالی
  • کیفیت آلارم‌های قفل
  • امکان گزارش‌گیری
  • مدت‌زمان گارانتی
  • از همه مهم‌تر نرخ دلار!

همان‌طور که مشاهده می‌کنید عوامل مؤثر زیادی در تعیین قیمت نهایی این محصولات نقش دارند. بهتر است برای آگاهی از آخرین قیمت‌ها با کارشناسان «گروه آمن» برای ارائۀ مشاورۀ رایگان در خدمت شما عزیزان هستند. همچنین پیش از خرید قفل‌های دیجیتالی به دلیل نوسانات بازار برای مطمئن شدن از قیمت‌ها با کارشناسان فروش گروه آمن تماس بگیرید.

نیاز به مشاوره دارید؟ برای مشاوره رایگان در کنار شما هستیم

نحوه نصب قفل دیجیتال هیوندای

شیوۀ نصب قفل امنیتی هیوندای برخلاف ظاهر و عملکرد پیچیده آن‌قدرها هم سخت نیست و 2 تا 3 ساعت زمان می‌برد و از طرفی به دلیل برخی از نکات فنی پیشنهاد می‌شود توسط مصرف‌کنندۀ نهایی و خریدار نصب نشود و این کار را به متخصصان فنی «گروه آمن» واگذار کنید تا خیال شما از هر نظر راحت باشد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با بهترین مارک قفل دیجیتال آشنا کردیم. قفل هوشمند هیوندای با داشتن تکنولوژی مدرن و منحصربه‌فرد خود میزان امنیت خانه شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. درست است که برندهای دیگری نیز در بازار وجود دارند، اما با تحقیقات به‌عمل‌آمده و تجربیات مشتریان، قفل‌های هوشمند هیوندای امتیاز بیشتری دریافت کرده‌اند و به‌عنوان بهترین قفل دیجیتالی شناخته می‌شوند.

نصب این قفل‌ها بسیار آسان بوده و قیمت قفل دیجیتال نیز برخلاف عملکرد حرفه‌ای‌شان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا نسبت به قفل‌های امنیتی دید وسیع‌تری به دست آورید؛ همچنین ما در «گروه آمن» بی‌صبرانه منتظر سؤالات شما و پاسخ به آن‌ها در قسمت نظرات هستیم.

نویسنده

تیم تحریریه گروه آمن

گروه آمن، برای بهره مندی هموطنان عزیز از آخرین مطالب حوزۀ قفل دیجیتال و هوشمندسازی ساختمان اقدام به انتشار مطالب می نماید، به امید روزی که ایرانیان، زندگی مدرن‌تری را تجربه کنند.

نظرات (10)

  1. زارعی
    24 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    قفل دیجیتال مدل موجود 7390SK دارین؟ لطفا قیمت این مدل را هم بفرمایید.

  2. صالحی
    24 خرداد 1400 پاسخ

    ممنون از مقاله خوبتون. لطفا درخصوص سیستم ضد شوک قفل دیجیتال توضیح بیشتری بدهید.

  3. o.gh68
    24 خرداد 1400 پاسخ

    قفلهای دیجیتال ساخت چه کشوری است؟؟؟

  4. رضایی فراهانی
    26 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    همانطوری که در پست آمده اگر رمز قفل بیش از 5 بار اشتباه وارد شود سیستم قفل به‌صورت خودکار مسدود شده و ممکن است دسترسی برای مدتی قطع شود در این حالت، چه راهکار امنی پیش‌بینی‌شده که امکان بازکردن مجدد درب توسط مالک را ممکن میسازد؟

  5. شاهین
    26 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    در صورت قطع شدن برق ساختمان وجود منبع تغذیه اضطراری در قفل دیجیتال هیوندای برای مواقع ضروری، تا چه مدتی ساپورت میکند؟

  6. صالح امینی
    26 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    از مزایای قفل‌های درب ضد سرقت هیوندای، قابلیت «عملکرد هراس» و «خروج اضطراری»ست به‌طوری‌که بازکردن درب تنها با استفاده از دستگیره قابل انجام است.لطفا در مورد این دو قابلیت توضیح بیشتری بدهید.
    باسپاس

  7. نادیان
    26 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    لطفا بفرمایید چند کد یکبار مصرف برای مهمان یا … ،قابل تعریف است و این کدها تا چند ساعت فعال هستند.؟

  8. زینب سادات حسینی
    26 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام و خسته نباشید
    امکان ازکارانداختن کارت یا ریموت کنترل قفل دیجیتال ، در صورت مفقود شدن آن توسط تیم پشتیبانی باید صورت گیرد یا مالک خود نیز میتواند اینکار را انجام دهد؟

  9. حسین
    26 خرداد 1400 پاسخ

    سلام
    در جایی از متن مقاله اشاره کرده بودید سیستم ضد شوک فیزیکی، مانع ازکارانداختن یا شکستن قفل دیجیتال هیوندای می‌شود و در صورت ضربۀ بسیار قوی و شدید، درب به طور کامل قفل می‌شود تا مالک با روش‌های پیش‌بینی شده درب را باز کند. منظور از روش های پیش بینی شده چیست؟

  10. شاهین
    28 خرداد 1400 پاسخ

    باسلام
    در قسمتی از مقاله فرمودین قفل های دیجیتالی قابلیت اتصال به سیستم هوشمندسازی ساختمان (خانگی و شرکتی) را دارد. لطفا در خصوص سیستم هوشمندسازی بیشتر توضیح بدید.باسپاس

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان 09192651345

به داشتن شما می‌بالیم

همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.
لطفاً اطلاعات زیر را تکمیل کنید.